به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگرت کرامپ کارن-بائر"، وزیر دفاع آلمان به عراق سفر کرده تا امکان پیشبرد عملیات مبارزه با داعش را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آلمان، این سیاستمدار بلند پایه آلمانی روز چهارشنبه در بغداد با نظامیان بلند پایه عراقی مذاکراتی را انجام داده است. از جمله محورهای این مذاکرات چگونگی ادامه حضور نیروهای آلمانی در این کشور عربی بوده است.

بعد از اینکه دونالد ترامپ چندی پیش سردار سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور کرد و ایران نیز در اقدامی تلافی جویانه به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق حمله موشکی کرد، ارتش آلمان بخشی از نیروهای خود در عراق را از این کشور خارج و به کویت و اردن منتقل کرد.

اما همچنان حدود ۹۰ نیروی آلمانی در شمال عراق برای آموزش نیروهای نظامی کرد مستقر هستند

وزیر دفاع آلمان هفته گذشته از دولت عراق خواسته بود که هر چه سریع تر درباره آینده نیروهای بین المللی در خاک این کشور تصمیم گیری کند.

"کارن بائر" در این باره گفته بود که برلین می خواهد این عملیات آموزشی را در عراق  در پیش گیرد، اما این مسئله برایش آشکار است که تنها در صورتی می تواند این کار را انجام دهد که دولت عراق هم موافق این مسئله باشد.

دولت عراق در حال حاضر در حال مشاوره در این باره است که چگونه باید به رای پارلمان این کشور برای خروج نیروهای بیگانه واکنش نشان دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.