مصر در بحبوحه تنش‌ها در منطقه یک پایگاه هوایی، دریایی نزدیک دریای سرخ افتتاح کرد.

به نوشته «میدل ایست آی» «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر  چهارشنبه پایگاه نظامی «برنیس» را افتتاح کرد. به گفته تحلیلگران سیاسی تاسیس این پایگاه در این برهه تلاشی جهت مقابله با نفوذ منطقه‌‌ای ایران است و ممکن است مبدل به مکان استقرار نظامیان آمریکایی شود.

رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه پایگاه نظامی برنیس در جنوب این کشور را چند روز بعد از برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی این کشور از سال ۲۰۱۳ به این سو افتتاح کرد. در مراسم افتتاح این پایگاه نظامی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و برخی سران و وزرای خارجه کشورهای عرب حضور داشتند.

این پایگاه نظامی در جنوب شرقی شهر «آسوان» و در مساحتی به وسعت ۱۵۰ هزار هکتار است و به یک پایگاه دریایی، یک پایگاه هوایی، بیمارستان نظامی، شماری از یگان‌های رزمی و مکان‌های آموزشی مجهز است .

«محمود جمال» از تحلیلگران امور نظامی در این زمینه گفت که تاسیس این پایگاه علاوه بر تقویت مرزهای این کشور با سودان، می‌تواند برای حمایت از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و متحدان غربی آن‌ها برابر ایران باشد.

این در حالی است که آمریکا هیچ پایگاه نظامی در مصر ندارد و تنها از پایگاه هوایی «قنا» برای عملیات لجستیکی و حمایت از نیروی هوایی خود در منطقه استفاده می‌کند.

نیروی هوایی مصر اخیرا برای سبقت گرفتن از رقبای منطقه‌ای، جنگنده‌هایی از آمریکا، روسیه و فرانسه خریده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.