مراسم تشییع پیکر چهار شهید حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور خانواده این شهدا و مردم شهیدپرور همدان صبح امروز -پنجشنبه ۲۶ دی ماه- ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مسجدجامع همدان تشییع شد.

طی این مراسم پیکر شهیده سیده زهرا نقیبی، شهیده بهاره حاج اسفندیاری، شهیده آنیسا صادقی و شهیده میترا احمدی بر روی دستان مردم با نوای «یا زهرا(س)» و روضه خوانی این حضرت تشییع و راهی منزل ابدیشان در گلزار شهدای باغ بهشت شهر همدان شدند همچنین پیکر شهید میلاد نهاوندی در ملایر تشییع شد.

مراسم تشییع این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان استان برگزار شد و حجت‌ الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده شهدا تأکید کرد: باید از تمام کسانی که با مردم پس از طی این اتفاق صادقانه صحبت و عذرخواهی کردند، مراتب تشکر را داشت.

وی با بیان اینکه با وقوع این سانحه‌ تمام مردم کشور داغدار شدند، اظهار کرد: جزئیات این سانحه باید مشخص و پیگیری و روزانه به مردم اطلاع داده شود چرا که همه ما مطالبه گر هستیم.

به گزارش ایسنا، صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه هواپیمای اوکراینی پس از خروج از فرودگاه امام خمینی(ره) در نزدیکی شهریار سقوط کرد که در این سانحه تعداد ۱۷۶ مسافر جان باختند. به گفته منابع خبری ۱۶۷ نفر از این تعداد مسافر و ۹ نفر آن، پرسنل و خدمه هواپیما بودند و بنا به گفته پزشکی قانونی تاکنون اسامی۱۲۳ نفر از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی شناسایی شده است.

چهار تن از شهدا که اصالتا همدانی یا به صورت نسبی همدانی بوده و یک شهید که ملایری بود، هویتشان توسط پزشکی قانونی شناسایی و اعلام شد. تعداد جانباختگان از استان همدان که در هواپیمای بوئینگ  ۷۳۷ اکراینی حضور داشته اند، خانواده ای سه نفره شامل همسر و دخترشان به نام های بهاره حاج اسفندیاری، میرمحمدمهدی صادقی و آنیسا صادقی و همچنین خانواده ای دو نفره به نام های سیده زهرا نقیبی و محمد عباسپور، میترا احمدی از همدان، کسری ساعتی از همدان و میلاد نهاوندی از ملایر بوده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.