نشریه "اکونومیک تایمز" روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد هندی گفت: مقامات دو کشور در مورد مسایل منطقه ای و جهانی از جمله تحولات اخیر در خاورمیانه و برجام مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه هند در دیدار با ظریف از تلاش های برای برقراری صلح و ثبات در منطقه حمایت کرد.

وزیران خارجه ایران و هند در این دیدار با اشاره به برگزاری نوزدهمین نشست کمیسیون  مشترک دو  کشور در تهران که با شرکت اس جی شانکار برگزار شد بر گسترش تجارت دو جانبه و اجرای طرحهای ارتباطی چابهار تاکید کردند.

این مقام هندی خاطرنشان کرد وزیران امور خارجه هند و ایران همچنین توافق کردند تا هفتادمین سالگرد توافق دوجانبه دوستی ایران و هند را در سال جاری جشن بگیرند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در مصاحبه با رسانه های هندی اعلام کرد که هند می تواند در کاهش تنش ها در خلیج فارس ایفای نقش کند.

محمدجواد ظریف و اس‌جی شانکار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند صبح امروز (پنجشنبه) در یک صبحانه کاری آخرین تحولات روابط دو جانبه بویژه در زمینه اقتصادی و شرایط منطقه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف که سه شنبه شب برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینا وارد دهلی نو شده است، ‌ روز چهارشنبه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره  روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه استونی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه رایسینا بود.

وی روز چهارشنبه همچنین در دیدرا با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفت وگوهای صلح در افغانستان تبادل نظر کرد.

اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند با حضور ۷۰۰ نماینده از ۱۰۰ کشور جهان از روز  سه‌شنبه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی ماه) در شهر دهلی‌نو با حضور وزرای امور خارجه کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.