حجت الاسلام هادی صادقی در همایش «هر مسجد یک حقوقدان» که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما نیازمند تربیت حقوقی هستند و باید تلاش کنیم تا فاصله با تربیت حقوقی کم شود و جوان ما اطلاعات اولیه حقوقی را از همان دوران دانش آموزی در مدارس کسب کنند.

وی افزود: آموزش حقوقی یک مسئولیت اجتماعی است که همه مسئولین نسبت به اجرای آن باید اهتمام داشته باشند و در این راه مجاهدت و روحیه جهادی داشته باشند.
 
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به طرح «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: در این طرح حقوقدان‌ها داوطلبانه و به صورت مرتب در مساجد حضور پیدا می‌کنند و با ارایه آموزش و مشاوره‌های حقوقی به شهروندان سهم خود را در قبال جامعه ایفا می‌کنند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه این طرح در سه گام انجام می‌شود، اظهار داشت: گام اول با محوریت آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم برداشته می‌شود.
 
وی افزود: هدف گام دوم ایجاد مصالحه بین مردم است یعنی حقوقدانان طرفین دعوا را در مسجد بیاورند و بین آن‌ها صلح و سازش ایجاد کنند تا پرونده‌های جدیدی وارد دستگاه قضا نشود.
 
معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در گام سوم نیز مشاوره درست در دستور کار قرار می‌گیرد یعنی اگر امکان ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا نبود آن‌ها به درستی راهنمایی شوند تا وقت و هزینه خود را در پیگیری حقوقشان هدر ندهند.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تمام مشاوره‌ها و آموزش‌ها در این طرح به صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: در استان کرمانشاه قرار است این طرح در ۴۰۰ مسجد عملیاتی شود که امیدواریم تا پایان سال بعد این تعداد به هزار مسجد برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.