به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در واکنش به آغاز رسمی استیضاحش در سنا گفت: «فکر می‌کنم باید خیلی سریع پیش برود.»

 

 ترامپ این روند را یک «فریب» عنوان و بار دیگر تاکید کرد که تماس تلفنی وی با زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین «عالی» بوده است.

وی این استیضاح را کاملا حزبی توصیف کرد و افزود: «این یک فریب است. این یک فریب است و همه می‌دانند که یک فریب کامل است.»

ترامپ هرگونه اطلاع از نامه افشا شده اخیر از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش به زلنسکی مبنی بر درخواست ملاقات خصوصی را نیز انکار کرد.

مدارکی که به تازگی از سوی کمیتهٔ قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده نشان می‌دهد که رودی جولیانی،‌ وکیل دونالد ترامپ خواستار دیدار خصوصی با ولادیمیر زلنسکی شده و تأکید کرده که دیدارش با «آگاهی و رضایت» رئیس جمهوری آمریکا بوده و وقت آقای زلنسکی را بیش از «نیم ساعت» نخواهد گرفت.

سه‌شنبه هفته آینده قرار است جلسه استیضاح دونالد ترامپ، در مجلس سنا برگزار شود با این حال رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا امروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که همچنان قصد دارد هفته آینده به داووس سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد سفر کند حتی اگر جلسه استیضاح در سنا در جریان باشد.

پرونده استیضاح ترامپ امروز از مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست به‌طور رسمی تحویل سنای آمریکا که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است داده شد.

دونالد ترامپ به دو دلیل «سوء استفاده از قدرت» به دلیل تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین و تحت فشار قرار دادن او برای تحقیق دربارۀ احتمال فساد مالی فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی او و «مانع تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» استیضاح می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.