«مضر خزعل» نماینده ائتلاف سائرون عراق به رهبری «مقتدی صدر» گفت که تمامی گروههای سیاسی عراقی عزم اخراج نیروهای آمریکایی را دارند.

او در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه گفت که عراق از زمانی که شاهد حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود است، هیچ پیشرفت و توسعه‌ای را ندیده است و آمریکایی‌ها کسانی بودند که تروریست‌ها را وارد کردند و به بهانه مبارزه با آن‌ها بار دیگر به عراق بازگشتند.

خزعل تأکید کرد: «آمریکا تصویری از خود نشان می‌دهد که خلاف حقیقت این کشور است. آمریکا چنین نشان می‌دهد که برای کمک به ملت‌ها تلاش می‌کند در حالیکه حقیقت کاملا خلاف این امر است.»

این نماینده عراقی، گفت که عراق کشوری است که بودجه بسیار کلانی دارد و از سال ۲۰۰۳ تا کنون می‌توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد اما حضور آمریکایی‌ها مانع از توسعه شده است.

عضو ائتلاف سائرون تأکید کرد که تمامی گروههای سیاسی و مردمی عراق در پی پایان دادن به حضور آمریکا هستند تا کشور را از نو ساخته و فساد را از بین ببرند.

پیش از وی «کاظم الصیادی» از نمایندگان پارلمان عراق نیز تهدید «دونالد ترامپ» مبنی بر تحریم عراق را نوعی دزدی توصیف کرده و گفته بود که  ترامپ به هیچ وجه حق مصادره اموال عراق را در بانک‌های آمریکایی که شامل اسناد مالی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار است، ندارد و تهدید به تحریم یک جانبه پس از آن صورت می‌گیرد که عراق قتل و اشغالگری در فضای داخلی خود را رد کرد.

امروز بنا به دعوت گروههای سیاسی عراقی قرار است تا مردم عراق در اعتراض به اقدامات آمریکا و نقض حاکمیت عراق به خیابان‌ها آمده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.