شبکه السومریه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مسئله خروج نظامیان این کشور از عراق را با برهم صالح رئیس جمهور عراق بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش،‌دونالد ترامپ قصد دارد در همایش جهانی اقتصاد که طی روزهای بیست و یکم تا بیست و چهارم ژانویه جاری در  داووس برگزار می‌شود، با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و درباره خروج نظامیان آمریکایی ازعراق گفت‌وگو کند.

شبکه سی بی اس آمریکا به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داده است که در حال حاضر  رایزنی‌هایی درباره جزئیات دستورکار نشست دو رئیس جمهور(ترامپ و صالح) انجام می‌شود و کاخ سفید درباره انجام چنین مذاکراتی خوش بین است.

حملات ارتش آمریکا به حشد شعبی و جنایت تروریستی این کشور در روز جمعه سوم ژانویه(13 دی) در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد واکنش گسترده مقامات عراق را به دنبال داشته که از رفتارها و اقدامات آمریکایی‌ها انتقاد کرده‌اند. دو روز پس از این اقدام تروریستی آمریکا، پارلمان عراق روز پنجم ژانویه(15 دی) طرح اخراج تمام نظامیان بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی به طور کامل از خاک این کشور را تصویب کرد، با این حال ترامپ با نپذیرفتن این درخواست و دهن کجی به خواسته نمایندگان اکثریت ملت عراق، بغداد را تهدید به تحریم‌های بی‌سابقه در صورت پافشاری بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.