حسن بهرام نیا در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در ماه‌های جاری شاهد پدیده‌های مهم و تاریخی در کشور بودیم که هر یک به نوبه خود قابل بررسی و تحلیل است. بازتاب این پدیده‌های جهانی مثل شهادت حاج قاسم سلیمانی، بسیار مهم است. حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد بخش کوچکی از تاوان سخت به آمریکا بود که به او هشدار داده بودیم.

بنابر گزارش ایسنا، نماینده مردم نهاوند در مجلس حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد را نشان دهنده توانمندی نظامی و تجهیزاتی ایران عنوان کرد و گفت: این حمله آژیر خطری برای ارتش آمریکا بود تا خود را در برابر ایران مصون نداند. این حمله علاوه بر تثبیت دفاعی و فنی ایران نشانگر قاطعیت و معتبر نشان دادن هشدارها و تهدیدات جمهوری اسلامی بود. موشک باران پایگاه آمریکایی اولین حمله رسمی یک کشور به پایگاهی امریکایی از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال بود.

وی با اشاره به شهادت جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: این اتفاق موجب تاسف همه ملت ایران به واسطه یک خطای بزرگ انسانی شد. دخالت‌های موذیانه انگلیس و اقدام سفیر جاسوس مسلک این کشور و حضور او در میان معترضان و ساختار شکنان در مقابل دانشگاه امیرکبیر سندی زنده برای خباثت انگلیس بود.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران گفت‌: نمازجمعه اخیر با حضور پرشکوه مردم بصیر اقامه شد. بیانات رهبر انقلاب نیز بازتاب گسترده‌ای در داخل و در رسانه‌های خارجی داشت.

بهرام  نیا با اشاره به پوشش  خبری رسانه‌های خارجی از نماز جمعه اخیر تهران گفت:‌ تیتر روزنامه‌های خارجی به سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه اختصاص یافته بود که این اتفاق حاکی از اقتدار نظام است . شبکه العربیه نوشت که رهبر ایران اعلام کرده که حمله موشکی به عین الاسد ضربه به حیثیت آمریکا بود. یا در جایی دیگر نوشته بودند که ژنرال سلیمانی قوی ترین فرد در جنگ با داعش بود. در جای دیگری به نقل از مقام معظم رهبری گفته بودند که ترور شهید سلیمانی بزدلانه بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در پایان نطق خود در انتقاد از نحوه توزیع بسته‌های معیشتی گفت‌: قرار بود این بسته‌ها به ۶۰ میلیون نفر برسد اما امروز خلاف آن را می‌بینیم. در نهاوند قاعدتا باید ۷۵ درصد مردم از این بسته‌های معیشتی برخوردار می‌شدند در حالی که تنها ۲۵ درصد مردم از این بسته‌های معیشتی برخوردار شدند. توقع داریم که ساز و کاری منطقی در مورد کمک‌های معیشتی حداقل برای مستمندان تعریف شود.

کاهش روابط در سطح کاردار

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: مردم این روزها با طومارهایی بلند از مجلس شورای اسلامی می خواهند که هر چه سریعتر وضعیت سفیر انگلیس در ایران مشخص شود.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: مجلس طرحی را آماده کرده است که بر اساس آن وزارت خارجه مکلف است که در چارچوب منافع ملی تا دو هفته آینده روابط سیاسی کشور با انگلیس را به سطح کاردار تنزل دهد. بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در بیانیه ای از دولت خواسته اند که هر چه سریعتر وضعیت سفیر انگلیس تعیین تکلیف شود.

 

حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه اولین مشکل بودجه ۹۹ عدم شفافیت است، گفت: کمیسیون تلفیق باید بودجه سال آینده را شفاف سازی کند و همچنین این بودجه دو سقفی است که سؤال ما این است که دوسقفی بودن بودجه به چه معناست؟

دولت گزارش کاملی درباره یارانه معیشتی به مجلس ارائه دهد

 حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۹ دی) در جلسه علنی مجلس شورای در تذکری گفت: رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان افزایش قیمت بنزین گفتند که حتی یک ریال از این درآمد را برای دولت نمی خواهند و آن را به ۱۸ میلیون خانوار می دهند. این روزها مردم اعتراض شدیدی دارند و می گویند که یارانه معیشتی به آنان تعلق نگرفته که خلاف قانون است؛ لازم است گزارش کاملی داده شود که این یارانه به چه کسانی داده اند.

بنابر گزارش فارس، عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس که اداره نشست علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، خطاب به غلامحسین امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مراجعات مردم به نمایندگان مجلس در این زمینه بسیار زیاد است چرا که سیستم پرداخت یارانه معیشتی از لحاظ تعداد مشمولان و درآمد حاصل از این منبع شفاف نیست. دولت هیچ گزارشی در این باره به مجلس ارائه نکرده و لازم است هفته آینده گزارش کاملی درباره یارانه معیشتی تهیه و به مجلس ارائه کند تا بررسی شود.

بررسی ابعاد حادثه هواپیمای اوکراینی با حضور مسئولانی از هوا فضای سپاه و پدافند هوایی کشور

همچنین سید حسین نقوی حسینی، درباره نشست امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی برای بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: امروز اعضای کمیسیون با حضور مسئولانی از سپاه به بررسی ابعاد این حادثه خواهند پرداخت.

 

بر اساس آنچه خانه ملت نوشته است، نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان هوا فضای سپاه هم برای حضور در نشست امروز دعوت به عمل آمده است، ادامه داد: از سردار حاجی زاده برای حضور دعوت شده اما هنوز مشخص نیست که خودشان یا نماینده و معاونی از سوی ایشان در جلسه حاضر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور مسئولان پدافند هوایی کشور در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: با حضور سه گروه از مهمانان در تلاش هستیم با ابهامات درباره این حادثه را روشن کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.