یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، امروز (یکشنبه) گفت که نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در حال بازسازی و ترمیم تخریب به جا مانده از حمله موشکی ایران هستند.

این منبع عراقی بدون ذکر نام خود، به وبگاه المعلومه عراقگفت که نیروهای عراقی در همکاری با شرکت‌های امنیتی کار بازسازی مراکز آسیب دیده در جریان حمله موشکی ایران را آغاز کرده‌اند.

او گفت که ساختمان‌های نظامی داخل پایگاه به شکل وسیعی در جریان حمله موشکی ایران آسیب دیده و آمریکا از شرکت‌های امنیتی برای بازسازی این نقاط و راه‌اندازی دوباره کمک خواسته است.

این منبع امنیتی همچنین گفت که نیروهای آمریکایی تدابیر امنیتی شدیدی را اطراف پایگاه عین الاسد اجرا می‌کنند.

روز گذشته نیز وبگاه السومریه نیوز تصاویری جدید از داخل پایگاه عین الاسد منتشر کرد هر چند که بعد از اقدامات اولیه آمریکا در چند روز نخست پس از حمله، حجم ویرانی و آسیب در آن دیده نمی‌شود.

مقامات آمریکایی تا کنون تلاش بسیاری برای سرپوش گذاشتن به میزان تلفات وارد آمده به کادر نظامی خود در عین الاسد، کرده‌اند اما گزارش‌های رسانه‌های مختلف موجب شد تا بامداد روز جمعه (دیروز) پایگاه «دیفنس‌وان» به نقل از مقامات پنتاگون گزارش دهد که دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد مجروح و مصدوم شده و به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.