مسعود افشین روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: براساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان تهران در فصل پاییز سال جاری، برابر با ۹.۴ درصد برآورد شده است.

وی یادآورشد: این آمار نشان می دهد که  ۹.۴  درصد افراد حاضر در سن اشتغال و جمعیت فعال استان تهران در پاییز امسال بیکار بوده اند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گزارش خود به تعداد افراد یادشده اشاره ای نکرده است.

افشین اظهارداشت: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، در پاییز ۱۳۹۸ برای کل کشور۱۰.۶ درصد بوده و کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در این زمان به ترتیب برای استان های خراسان جنوبی و کرمانشاه به ترتیب با ۵.۴ و ۱۶.۳ درصد گزارش شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در پاییز ۱۳۹۸، به میزان ۴۱.۷  درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان تهران از نظر اقتصادی فعال بوده اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می دهد که این نرخ در استان تهران نسبت به فصل مشابه در سال قبل(پاییز ۱۳۹۷) به میزان ۶/۰درصد کاهش داشته است.

افشین ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در پاییز ۱۳۹۸ برای کل کشور ۴۴.۳ درصد برآورد شده و بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در استان خراسان رضوی با ۵۲.۴ درصد و کمترین مقدار آن در استان مرکزی با ۳۷  درصد ثبت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.