رضا رحمانی در نشست با تولیدکنندگان صنعت پوشاک، با اشاره به این که رشد این صنعت نشان از رونق تولید پوشاک در کشور دارد گفت: در مسیر تولید پوشاک اگر مشکلی بروز دهد یا تخلفی ایجاد شود قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد. 

وی با اشاره به این که قاچاق پوشاک در سال‌های گذشته رقمی معادل ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است افزود: هم اکنون این رقم به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که البته ما در مورد مبارزه با قاچاق بسیار جدی هستیم و جلسات پیگیری هم در این خصوص برگزار می‌شود.

وزیر صمت واردات انجام شده از مناطق آزاد در خصوص انواع کالاها را ۵۲۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: برای مرزنشین‌ها نیز با اعمال محدودیت امکان واردات وجود دارد به طور مثال در خصوص واردات مواد اولیه و قطعات یدکی که این کار دولت، برای حمایت از مرزنشینان است. 

رحمانی با بیان این که در سال ۹۷ واردات رسمی کالاهای مصرفی ۳۱ درصد کاهش داشته است ادامه داد: فرض ما بر این است که همه کالاهای وارداتی حتی اگر از مناطق آزاد وارد شده باید در گمرک کنترل شود چنانچه این کنترل در برخی مبادی گمرکی انجام نمی‌شود تخلف است. 

وی با اشاره به این که حلقه مفقوده تولید براساس صحبت‌های تولیدکنندگان، نبود اطلاعات شفاف است گفت: صنعت پوشاک برای ما بسیار مهم است و ما در این زمینه باید اطلاعات شفافی را به دست بیاوریم. 

وزیر صنعت با بیان این که ما باید ببینیم در کجا وابستگی وجود دارد و چه چیزی باید وارد شود افزود: البته توان و منابع بخش خصوصی را نباید دست کم گرفت و در هرجایی که زمینه سودآوری است باید امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود. 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص صنعت پتروشیمی و مشکلات صنعت پوشاک با این بخش گفت: ما باید در بخش‌های مختلف صنعت پوشاک از جمله صادرات، نام‌های تجاری ایرانی که دارای مشکل هستند و راهکارهای تقویت تولید داخل، بررسی‌هایی انجام دهیم البته باید فضای تولید، رقابتی باشد ضمن اینکه در خصوص نشان‌های تجاری خارجی هم مشکلاتی است که باید برطرف شود. 

وزیر صنعت اضافه کرد: در خصوص سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و هر زمینه دیگری وزارت صنعت حمایت می‌کند به طور نمونه هر جا که واردات ضربه‌ای بر تولید وارد کند به ویژه در بخش پوشاک و لوازم خانگی، ما جلوی آن را خواهیم گرفت و به طور قطع با کارهایی که انجام شده ما به قطب تولید پوشاک تبدیل خواهیم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.