رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد داشت و به ۵۸ دلار و ۷۴ سنت رسید.

تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «افزایش اختلال در عرضه نفت.... در لیبی احتمالا موجب ادامه رشد قیمت نفت در طی روزهای آینده خواهد شد.»

دو میدان نفتی اصلی در جنوب شرق لیبی روز یکشنبه و پس از آنکه نیروهای وفادار به ژنرال هفتر یک خط لوله نفتی را مسدود کردند، فعالیت خود را متوقف نمودند. بر اساس اعلام شرکت ملی نفت لیبی، توقف فعالیت این دو میدان تولید نفت لیبی را به شدت کاهش می دهد.

بر اساس سندی که برای تجار نفتی ارسال شده، شرکت ملی نفت لیبی با اعلام حالت فورس ماژور خواستار معافیت از ایفای تعهدات قراردادی خود در قبال خریداران شده و اعلام کرده که فعلا قادر به بارگیری نفت از میادین شراره و الفیل در جنوب غرب این کشور نیست. شرکت ملی نفت لیبی گفته در صورت ادامه این وضعیت، تولید نفت این کشور به ۷۲ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

در همین حال اعتراضات ضد دولتی در عراق، دیگر تولید کننده عمده نفت نیز یکی دیگر از عوامل رشد قیمت نفت بوده، هرچند که مقامات عراقی گفته اند تولید نفت در میادین جنوبی این کشور از اعتراضات اخیر تاثیری نپذیرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.