اسکای نیوز عربی گزارش داد، کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که دلایل موثقی وجود ندارد که گزارش رسانه‌های لیبیایی در خصوص حضور نیروهای نظامی سودانی در صفوف نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" را تایید کند.

پیشتر رسانه‌های لیبیایی اعلام کردند که در ماه‌های اخیر صدها تن از نیروهای حمایت سریع سودان- نیروهای شبه نظامی که رسما تحت فرماندهی نیروهای مسلح قرار دارند- برای جنگ در کنار نیروهای ارتش ملی لیبی برای حمله به طرابلس اعزام شده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، این ادعاها را رد و اعلام کردند، دلایل موثقی وجود ندارد که نشان دهد نیروهای حمایت سریع سودان در کنار نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" می‌جنگند.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. درحال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.