«بنی گانتز»؛ رئیس ائتلاف سیاسی «آبی و سفید» که مهمترین رقیب سیاسی نتانیاهو در رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، در اظهاراتی مدعی شده در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی، حاکمیت تل آویو به را تا دره رود اردن گسترش خواهد داد.

این ادعای گانتز در شرایطی مطرح شده که قرار است به زودی مناطق اشغالی فلسطین شاهد برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال گذشته باشند.

در دو دور انتخابات پیشین در ماه آوریل و سپتامبر گذشته نه حزب دست راستی لیکود به ریاست نتانیاهو و نه حزب میانه رو آبی-سفید به ریاست بنی گانتز، کرسیهای لازم برای تشکیل دولت حداکثری را به دست نیاوردند و در تشکیل کابینه ائتلافی با دیگر احزاب کوچک نیز ناکام ماندند. تلاشهای رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولتی متشکل از این دو حزب نیز به دلیل اختلافات گسترده میان نتانیاهو و گانتز با شکست مواجه شد و حال در شرایطی که قرار است برای سومین بار انتخابات پارلمانی برگزار شود، هرکدام از نامزدان سیاسی به طرح شعارهای انتخاباتی خود از جمله الحاق دره رود اردن روی آورده‌اند.

در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی قبلی در دومین بار نیز که کمتر از دو ماه پیش برگزار شد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود در صورت  پیروزی، دره رود اردن در کرانه باختری را به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم الحاق می‌کند.

دره اردن حدود ۲۷ درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد. این دره در نوار مرز کرانه باختری با اردن قرار دارد و یگانه گذرگاه دسترسی ساکنان کرانه باختری به جهان خارج است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.