آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان، با ابراز خرسندی از ملاقات با این هیات، اظهار داشت: امروز تبلیغات رسانه های غربی علیه ایران اجازه نمی‌دهد که جهانیان به درستی درباره ایران فکر کنند، اما گزارش شما نشان داد که به خوبی مسائل و واقعیات را تجزیه و تحلیل می کنید.

این مرجع تقلید خطاب به رییس این هیات تصریح کرد: شما در راس هیاتی هستید که ماموریتش ایجاد وحدت است، قدر این توفیق بزرگی که خدای متعال نصیب تان کرده است را بدانید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منادی وحدت بود و شر داعش را از منطقه کوتاه کرد، بیان کرد: به همین دلیل آمریکا اقدام به ترور این سردار مجاهد کرد و او را به شهادت رساند.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند. ملت ما علاقه بسیار زیادی به مردم پاکستان دارند و واقعا آنها را دوست دارند، شما مردمی مخلص و حقیقتا خواهان عظمت اسلام هستید.

وی با تاکید بر نزدیکی بیشتر علمای شیعه و سنی با یکدیگر، تحقق این مهم را عامل تحکیم پایه‌های وحدت برشمرده و افزود: بسیاری از هیات هایی که به جمهوری اسلامی ایران می آیند اذعان می کنند که حقیقت کشور ما غیر آن چیزی است که در رسانه های دنیا تصویر و ترسیم می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: علما و نخبگان جهان اسلام به هر میزان به یکدیگر نزدیک و در تعامل باشند پایه های وحدت بیش از پیش تثبیت و تقویت خواهد شد. اگر امت اسلام اراده کند در مقابل دشمن بایستد حتما پیروز می شود. باید به نوجوانان و جوانان درس وحدت را از مدارس آموزش دهیم، تکفیری ها به کودکان شان از همان کودکی آموزه های خشونت بار و تکفیر را به آنها آموزش می دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که امروز جهانیان به این باور رسیده اند که تکفیری ها دشمن بشریت هستند، ابراز داشت: باید از این فرصت استفاده کرده و ضمن تحکیم پایه های وحدت، نقشه های دشمن را به خوبی بشناسیم و در مقابل آنها بایستیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آمریکا سخت ترین و بی سابقه ترین تحریم را علیه ایران اسلامی وضع کرده است، افزود: آنها تصور می کردند ایران متلاشی می شود اما الان می‌بینند که ایرانی ها مقاومت می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.