در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: سیستم هشدار دهی موشکی و سامانه پدافند هوایی روسیه، پهنه هوایی پیرامون این کشور تا فاصله یکهزار کیلومتر را کنترل می‌کند. 

روزنامه روسی نوشت: فقط ایستگاه رادار روسیه به نام کانتینر می تواند اهداف پرنده را در چنین مسافتی شناسایی کند. 

به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، چند ساعت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی، دست کم شش فروند هواپیمای اف-۳۵ نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران پرواز می‌کردند.

لاوروف خاطرنشان کرد: این مساله نشانگر وضعیت متشنجی است که در آن زمان وجود داشت.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه(۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهور و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. 

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام، چندین موشک به سوی پایگاه‌های آمریکایی در عراق پرتاب کرد که خسارات سنگینی به پایگاه عین الاسد وارد کرد.

روزنامه راسیسکایا گازتا در ادامه مقاله خود نوشت: نکته مهم در شناسایی هواپیماهای اف-۳۵ آمریکا توسط رادار روسیه این است که اف-۳۵ جنگنده نسل پنجم امریکا مثلا نامرئی محسوب می شود.

به نوشته روزنامه روسی، بر خلاف ادعای امریکا در مورد رادار گریز بودن اف-۳۵، ایستگاه رادار روسیه از مسافت یک هزار کیلومتری (در خاک روسیه) این جنگنده‌ها را دیده است.

در مقاله خاطرنشان شد: آزمایش ایستگاه‌های رادار کانتینر در سال گذشته به پایان رسید و امسال راه اندازی شده اند که بنظر می رسد، عملکرد موفقی داشته اند.

به گفته کیریل ماکاروف رئیس انستیتو ارتباطات راه دور، ایستگاه کانتینر یک سیستم موفق است که تجهیزات نسل جدید محسوب می‌شود.

ماکاروف گفت: اگر به عنوان مثال ایستگاه های رادار هواپیماها را تا مسافت ۴۰۰ کیلومتر شناسایی می‌کنند کانتینر می تواند در فاصله ۲ هزار کیلومتری هواپیماها را شناسایی کند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.