کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: انتظار می‌رود کاخ سفید طی روزهای آینده طرح صلح «معامله قرن» را اعلام کند.

این کانال تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد: پیش از این، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اعلام طرح معامله قرن توسط کاخ سفید تا پیش از انتخابات اسرائیل در روز دوم ماه مارس بالا گرفته بود.

در همین حال پایگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» برای بحث درباره معامله قرن به کاخ سفید دعوت شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که خود را برای واکنش‌های احتمالی به اعلام طرح آماده می‌کند و تدابیر امنیتی در کرانه باختری را افزایش داده است.

در ۲۵ ژوئن سال گذشته، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی «معامله قرن» پرده‌برداری کرد اما نماینده ترامپ در امور صلح خاورمیانه،  اذعان کرد که کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد.

طرح معامله قرن آمریکا برای حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی و تحت فشار قرار دادن فلسطینیان تدوین شده است و گزارش‌های منابع صهیونیستی، عربی و فلسطینی حکایت از آن دارد که معامله قرن به طرز آشکاری به نفع رژیم صهیونیستی است و حقوق مسلم فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.