فرهاد مجیدی سرمربی جوان تیم فوتبال استقلال در کانال خود گرد و خاکی به پا کرد و انتقادات سنگینی به مدیران تصمیم‌ساز در باشگاه وارد آورد. انتقادات او نه فقط به خاطر بلاتکلیفی در سفر به امارات و موضوع بازی در کشور ثالث، بلکه با دلایل گسترده‌ای شکل گرفت.

فرهاد در بخشی از نقد خود، ضمن گلایه از شرایط، نوشت: «کدام مربی خارجیِ معتبر، این وضعیت را تحمل می‌کرد؟ قبل از این هم، یک هفته زمان آماده‌سازی را به خاطر جلسه یک‌ساعته در دوحه کشتند و آخرش معلوم نشد که چطور از تلاش برای برگرداندن استراماچونی به گزینه جدید خارجی رسیدند؟! یک نفر توضیح نداد که چطور وکیل هیئت ایرانی در مذاکره با وکیل استراماچونی به عنوان نماینده آقای دی‌بیاسی هم بوده؟»

به معنای بهتر، فرهاد هنوز نمی‌داند دلیل واقعی جدایی استراماچونی چیست. شاید هم به او چیزی نگفته‌اند! البته فرهاد در بخش دیگری از حرف‌هایش مدعی شد با استراماچونی صحبت کرده، اما انگار در آن جلسه هم، سرمربی پیشین آبی‌ها در خصوص دلایل جدایی خود حرفی نزده بود. فرهاد در این مورد گفت: «من با استراماچونی در این مدت ساعت‌ها صحبت کردم. او درباره بسیاری از مشکلات فوتبالی و غیرفوتبالی‌اش در ایران به من گفت، اما اجازه ندارم آن‌ها را مطرح کنم. شاید تنها نقطه مثبتی که خیلی درباره‌اش با من حرف زد، شخصیت، تلاش، انگیزه و از خودگذشتگی بازیکنان استقلال بود.»به هر حال، برای پی بردن به موضوعی که ذهن سرمربی کنونی استقلال را آشفته کرده، نامه «اتور مازلی» وکیل استراماچونی خطاب به استقلالی‌ها را منتشر می‌شود.

در ایمیل مازلی آمده: «از ایمیل و پیوست محترمانه شما متشکرم. باعث افتخار من و کاستاس بود که غروب یکشنبه گذشته در دوحه شما را ملاقات کردیم. در این زمینه و از طرف موکل‌های خودم، تمایل دارم تا یک‌بار دیگر تاکید کنم (همان‌طور که در ایمیل‌های قبلی خود به باشگاه اشاره کردیم) که دلیل واقعی اینکه چرا آقای استراماچونی و همکارانش دیگر تمایل ندارند تا هیچ پیشنهادی را از سمت باشگاه استقلال قبول کنند، اساسا به خاطر برخورد و رفتار مدیریت باشگاه در روزهای گذشته بود. یعنی:

یک) انتشار کامل ایمیل ما در تاریخ ٢٢ دسامبر در رسانه و دادن اطلاعات نادرست در ارتباط با قراداد قبلی

دو) انتشار اسناد و مدارک محرمانه برای عموم

سه) اعلام رسمی پایان قرارداد آقای استراماچونی

چهار) اعلام و معرفی سرمربی جدید تیم بزرگسالان استقلال

که به‌طور قطع موارد فوق هرگونه مذاکره با اقای استراماچونی برای موارد و شرایط یک قرارداد جدید را به خطر انداخته است.»

افشای دلایل اصلی جدایی استراماچونی از استقلال؛ فرهاد یک از دلایل چهارگانه! + سند

بی‌خبری فرهاد از عدم توافق میان باشگاه استقلال و استراماچونی از آن دست مسائلی است که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد، زیرا همه چیز شفاف به نظر می‌رسد.

به طور کلی مجیدی در باشگاه استقلال از همه چیز بی‌خبر است. او که با شرایط خاص و ویژه‌ای به جمع آبی‌پوشان بازگشت و البته بارها در مورد برگشتن به خانه مجبور به تعریف و تمجید از برخی مدیران استقلال شد، حالا بدون اینکه نامی از مقصر اصلی اتفاقات ببرد، به جدایی استراماچونی اشاره داشته و معتقد است هیچ مربی دیگری حاضر نبود شرایط استقلال را بپذیرد. او همچنین مذاکرات باشگاه با دی‌بیاسی دیگر گزینه ایتالیایی آبی‌ها را زیر سوال برد و به دنبال پی بردن به واقعیت‌های فسخ قرارداد استراماچونی بود در حالی که خودش یکی از آن دلایل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.