حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو باخبرآنلاین، تلویحا از میثاق نامه‌ای که قرار است، به امضای کاندیداهای شورای ائتلاف برسد؛ استقبال کرده و معتقد است چنین سازو کاری می‌تواند اعضای لیست را پاسخگو کند. بخشی از این گفتگو را در ادامه می خوانید.

گفته می شود یک میثاق‌نامه‌ای قرار است از سوی کاندیداهای اصولگرا به امضا برسد که براساس آن کاندیداهایی که در لیست قرار نمی‌گیرند یا به طور کلی  از کاندیداتوری انصراف دهند و یا در لیست‌هایی قرار بگیرند که با هماهنگی اصولگرایان است؟

من چون در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم صحبت کنم.

با توجه به تجربه فعالیت‌های حزبی تان آیا این روال منطقی است ؟

به هر صورت در بعضی از ائتلاف‌ها این کار را انجام می‌دهند اما اینکه تا چه حد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند این موضوع را پیگیری کرده باشد نمی‌دانم.

به نظر شما با توجه به تجربه اصلاح‌طلب‌ها در سال ۹۴ که گفته می‌شد اگر در جریان آن ائتلاف میثاق‌نامه محکمی از طرف‌های حاضر در این ائتلاف گرفته می‌شد بعد از انتخابات مجلس دهم آنها با چنین انشقاقی رو به رو نمی‌شدند؛ اصولگرایان به سمت امضای یک میثاق‌نامه حرکت می‌کنند؟ 

طبعا وقتی افراد میثاق‌نامه امضا می‌کنند از آنها این انتظار می‌رود که پایبند به میثاق‌نامه خود و پاسخگو باشند و اگر تخلف کرند مورد نقد و اعتراض بقیه قرار بگیرند و از این طریق ممکن است مورد اعتماد قرار نگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.