جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۸ دقیقه بامداد جمعه یک مورد حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش حد فاصل بزرگراه یادگار امام و محله فرحزاد به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شدند

وی افزود: آتش نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه خودرو ۲۰۶ با ۵ نفر سرنشین که سه نفر مرد جوان و دو خانم حدوداً ۲۰ تا ۳۰ ساله در آن بودند به دلیل نامشخصی از مسیر حرکت خارج شده و با گاردریل‌های میانی و پایه یک ستون داخل بلوار به شدت برخورد کرد خودرو واژگون و کاملاً متلاشی شده بود.

ملکی ادامه داد: طی این حادثه در شرایطی که ایربگ‌ها عمل کرده بود، یک خانم جوان به بیرون پرت شده بود و زنده بود و مشکل خاصی هم نداشت و یک آقای جوان هم دقایقی قبل از رسیدن نیروها از خودرو خارج شده بود که از ناحیه پای چپ قسمت مچ پا آسیب شدید دیده بود، اما سه نفر دو آقا و یک خانم داخل خودرو محبوس بودند.

وی افرود: خانم قسمت عقب به نحوی محبوس شده بود که نیمی از بدنش در صندوق عقب و سر و گردنش در زیر صندلی عقب در شرایط بسیار خطرناکی محبوس شده و دو آقا هم که در قسمت جلوی خودرو بودند در اتاق ویران‌شده خودرو گرفتار بودند که آتش نشانان عملیات خود را آغاز کردند.

ملکی گفت: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی و استفاده از سه دستگاه جرثقیل دستی تیفور عملیات رهاسازی را آغاز کردند و بعد از دقایقی هر سه نفر را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.

به گفته وی، خانمی که از داخل خودرو خارج شد زنده بود، اما آسیب‌های وارده شدید بود و دو نفر مرد جوان که در قسمت جلوی خودرو بودند بر اثر شدت جراحات وارده به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بودند.

ملکی اعلام کرد: در نهایت در این حادثه دو مرد جوان فوت شده و سه نفر دچار مصدومیت شدند. خودرو به محل امن منتقل شد و محل ایمن‌سازی و تحویل عوامل راهور شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، یادآور شد: مشکلی که در این حادثه نیز رخ داد ازدحام جمعیت حتی در ساعات میانی شب بود خودروهای بسیاری تجمع کردند و بسیاری از شهروندان با ثبت تصاویر با گوشی‌های خود زحمت می‌کشیدند که فکر می‌کردند زحمتشان می‌تواند مؤثر باشد در حالی که واقعاً این طور نبوده و شاید حتی از نظر حقوقی هم قابل پیگرد باشد.

وی افزود: جدای از روند حقوقی خواهش می‌کنیم برای اینکه عملیات امدادرسانی مختل نشود و تأخیر در کار آتش‌نشانان ایجاد نشود مسیر حرکت خودروها و محل حادثه را خالی و خلوت نگه دارند تا نیروها بتوانند امدادرسانی کنند. این حادثه در ساعت ۱۸ دقیقه بامداد جمعه به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.