سازمان فدرال هواپیمایی روسیه (روس آویا)، سازمان هواپیمایی کشوری ایران، طرف روسی را از ایمنی پروازها بر فراز ایران مطلع و اعلام کرده است که پروازهای مسافربری در آسمان ایران به حالت عادی بازگشته است و شرکت‌های هوایی روسیه می‌توانند پروازهای خود را به صورت عادی از سر بگیرند.

 

پس از سانحه هواپیمای بویینگ اوکراینی در آسمان تهران، سازمان فدرال هواپیمایی روسیه به شرکت‌های هوایی این کشور توصیه کرد برای ایمنی پرواز به کشورهای خاورمیانه از مسیری به جز حریم هوایی ایران، عراق و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه عبور نکنند. 

ایروفلوت بزرگترین شرکت هوایی روسیه پس از این توصیه، تصمیم گرفت پروازها برای شناسایی بهتر هواپیماهای روسی بر فراز ایران در طول روز صورت گیرد.

در بیانیه سازمان فدرال هواپیمایی روسیه همچنین گفته شده است که سازمان هواپیمایی ایران به این سازمان اطلاع داده است که پس از معلوم شدن علت های اصلی سرنگونی هواپیمای بویینگ اوکراینی، ریسک‌های ایمنی پروازها مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح مربوطه برای تغییر برنامه‌ها تنظیم شده است. 

«طرف ایرانی همچنین اعلام کرد که در زمان حاضر وضع ایمنی پروازها در حریم هوایی ایران و فرودگاه‌های این کشور بهبود یافته و در این پیوند شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت‌های هوایی روسیه می‌توانند پروازها به ایران را در وضع عادی مانند سابق از سر بگیرند.»

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶سرنشین روز ۱۸ دی ماه در نزدیکی تهران سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند و ایران مسئولیت سرنگونی این هواپیما را برعهده گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.