به گزارش جمعه شب تارنمای هیل، سناتور کاترین کورتز سناتور حزب دموکرات از ایالت نوادا و میت رامنی سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا در نامه‌ای به مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا با توجه به افزایش تنش در خاورمیانه و حمله موشکی اخیر ایران به پایگاه‌های این کشور در عراق و تمایل ترامپ در سال گذشته به عقب نشینی نیروهای ایالات متحده از سوریه خواستار شفاف سازی راهبرد و ماموریت پنتاگون در سوریه شدند.  

در نامه سناتورها به مقامات ارشد دفاعی و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا آمده است که ما از شفافیت بیشتر در مورد مأموریت نیروهای آمریکایی که در حال حاضر به سوریه اعزام شده‌اند قدردانی خواهیم کرد، اما با این وجود کاخ سفید تاکنون راهبرد مشخصی در این زمینه به کنگره ارائه نکرده است.  

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه در نامه خود با توجه به سردرگمی نیروهای آمریکایی در سوریه، به ویژه در میان افزایش تنش‌های منطقه‌ای، منفعل شدن مقابل داعش و همچنین نبود ارتباط این مأموریت‌ها با اهداف راهبردی بیان شده دولت، خواهان پاسخ مقامات دفاعی آمریکا به پرسش‌ها شدند.  

سناتورها همچنین سؤال کردند که آیا تهدیدات سربازان آمریکایی در سوریه از زمان ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی تغییر کرده است؟ چه اقداماتی در جهت محافظت نیروهای نظامی آمریکا در سوریه در برابر حملات احتمالی آمریکا اتخاذ شده است و آیا عملیات ضد داعش مانند گذشته در عراق متوقف شده است.  

ترامپ در ماه اکتبر (آبان) به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی سوریه دستور داد که قبل از حمله ترکیه به نیروهای کرد سوریه که در جنگ آمریکا علیه داعش نقش مؤثر داشته است، عقب نشینی کنند.  

به رغم خروج نیروهای آمریکا از سوریه، پنتاگون اعلام کرد که همچنان خواهان حضور یکهزار نیروی آمریکایی در مناطق جنوب سوریه است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.