سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور، جمعه شب در یادواره سرداران و ۵۰۴ شهید منطقه چهارمردان قم در مسجد چهارمردان گفت: آمریکایی‌ها به شکل بزدلانه‌ای سردار ما را به شهادت رساندند زیرا این نوع ترور برای آنها هیچ فخری نداشت زیرا فرودگاه بغداد تحت تسلط شرکت های آمریکایی و اسرائیلی است، و تمام‌ ترددها و حتی کوچکترین تحرکات پروازی نیز در کنترل این فرودگاه است. اینکه یک مسافری را در یک هواپیمای غیر نظامی و عادی کنترل کنند، به آن برتری اطلاعاتی گفته نمی‌شود و آمریکایی ها نمی‌توانند به این مساله افتخاری کنند.

وی یادآورشد: شهادت حاج قاسم تاثیرهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور و منطقه ایجاد کرد. ما شاهد یک نوع عملیات جدید مردم محور در داخل ایران، عراق و لبنان و سازمان دهی مردم علیه حکومت و دولت‌های این سه کشور بودیم.

جلالی اظهارکرد: به تعبیری این عملیات بین عناصر اصلی سه کشور فوق شکاف ایجاد کرده بود، ولی حادثه شهادت حاج قاسم منجر به ایجاد وحدت در بین مردم شد. به لحاظ نوع شهادت حاج قاسم و همچنین شخصیت انسانی و انقلابی او و همچنین نوع احترام و اعتباری که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا با او داشت، یک انقلاب مردمی در کشور اتفاق افتاد.

وی با اشاره به تشییع ۲۵ میلیونی پیکر حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تشییع پیکر شهدای مقاومت در عراق با حضور هفت میلیون انجام شد؛ پیام این تشییع به دشمنان این است که آنها از نظر خود یک تروریست را ترور نکردند، بلکه یک فرمانده محبوب قلب‌ها و یک سردار دل ها که ۳۲ میلیون تن برای تشییع جنازه اش آمدند را ترور کردند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با ذکر این مطلب که حمله موشکی سپاه به عین الاسد تقریبا تمام معادله‌های نظامی منطقه را به هم ریخت، گفت: ما ۱۶ فروند موشک به تلافی شهادت حاج قاسم به آمریکایی‌ها شلیک کردیم و در دنیای نظامی‌گری بعد از جنگ جهانی دوم و ۷۰ سال گذشته هیچ کشوری نتوانسته تهدید آمریکا را پاسخ دهد، ولی ایران برای نخستین بار توانست، این کار را انجام دهد.

جلالی با ذکر این مطلب که این پایگاه مرکز عملیات منطقه ای آمریکایی‌ها است، بیان کرد: تمام پروازهای پهپادی، هلیکوپتری و نظامی آنها از این پایگاه انجام می شود و تمام رادارهایی که کل منطقه را کنترل می کند نیز در این پایگاه است و در این حمله همه آنها آسیب دیده و از بین رفته است. تمام اهداف نشانه گیری شده به هدف برخورد کرد و یک مورد نیز به خطا نرفت، و در حوزه ۷۰۰ کیلومتری هیچ مقر آمریکایی اعم از شناور یا استقراری در تیر رس ما در امان نیست.

سردار جلالی با اشاره به سانحه سقوط هواپیما یادآورشد: عدم تشخیص هواپیمایی دشمن از هواپیمای خودی در صحنه ای که جنگ الکترونیک و پیچیده اتفاق می افتاد، امکان پذیر است.این حوادث در همه جای دنیا به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: در فهرست حوادث نظامی دنیا نسبت به پروازهای خارجی، ۱۲ اتفاق طی ۱۰ سال گذشته رخ داده است، ولی چنین پیامدهایی را به همراه نداشته است.سپاه پاسداران با شجاعت تمام مسئولیت این حادثه را پذیرفت، در صورتی که در داخل اوکراین سه پرواز غیر نظامی متعلق به کشورهای مصر، تایلند و مالزی بوده که با شلیک موشک سرنگون شده و تا یک سال بعد نیز مسئولیت را قبول نکردند و پاسخگو نبودند.

غرب با شکست از انقلاب در فضای حقیقی به دنبال پیروزی مجازی است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (شنبه) نیز در مراسم پنجمین دوره جشنواره ابوذر با درود به روح امام خمینی و شهدای اسلام به ویژه شهید سلیمانی گفت: در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید به یکی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی پرداخت.

بنابر گزارش مهر، رئیس سازمان بسیج اضافه کرد: قدرتی که در دویست سال گذشته ایجاد شد و اراده خود غربی‌ها را به دیگر ملل تحمیل کردند، در سایه همین تمدن ایرانی اسلامی بود که با نهضت ترجمه به آن سوی مرزها منتقل شد و غرب از آن سوءاستفاده کرد. در دوران پیش از انقلاب هر آن کس که آزادی خواه بود با فشار روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: در غرب بشریت دچار بحران شدید است و تمدن غرب به رغم پیشرفت ظاهری دچار بحران انسانی شده و ارزش‌های انسانی را از دست داده است. غرب در مواجه با انقلاب اسلامی وقتی در فضای حقیقی شکست خورده، تلاش کرده در فضای مجازی این شکست را به پیروزی تبدیل کند.

رئیس بسیج تصریح کرد: در مورد شهادت سردار سلیمانی نیز همین گونه بوده است. اسطوره‌ها همیشه در میان مردم جایگاهی ویژه دارند. همه معتقد هستند که تمدن ایرانی از اسلام جدا شدنی نیست و علامه مطهری به این موضوع اشاره کردند. غرب و نظام سلطه و رئیس جمهور تروریست آمریکا فکر می‌کرد به پیروزی دست یافته است.

سردار سلیمانی گفت: ما حاج قاسمی داشتیم که چهل و یک سال با دشمنان اسلام جنگید. حاج قاسم از حوزه رسانه دور نبود و بعد از جنگ یک رسانه به نام ثارالله را برای جنوب شرق کشور منتشر کرد که هنوز هم چاپ می‌شود. وقتی این شهادت رخ داد، نبرد دیگری توسط حاج قاسم شروع شد که پایانش پایان نظام سلطه خواهد بود و آنچه در تشییع پیکر حاج قاسم دیدم و حضور ۲۵ میلیون نفر در این مراسم در شهرها و آنچه دیروز در عراق دیدیم، مصداق مبارزه جدید حاج قاسم است و چیزی برای ترامپ و آمریکا جز نفرت و بدبینی در سطح جهان نماند. 

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌های دشمن باید با ظرفیت رسانه‌های داخلی شکست بخورد. نظام سلطه با بهره گیری از رسانه، فضای مجازی و ماهواره شکست را به پیروزی تبدیل می‌کند. مثلاً در مورد ارزش پول ما نیز همینگونه عمل شد. ارزش پول ملی ما بالاتر از این جایی است که الان وجود دارد ولی دشمن با بازی رسانه باعث کاهش ارزش پول ملی ما شد.

رئیس بسیج تصریح کرد: خنثی کردن عملیات گسترده و پیچیده دشمن، پیگیری خواسته‌های مطالبات مردم در موضوع مقابله با فساد، رانت و ویژه خواری و امید آفرینی برای جوانان و نوجوانان از اهم وظایف رسانه‌ها است. ما باید میدان را برای جوانان و نوجوانان باز کنیم و این وظیفه رسانه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.