به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش در ادامه پیشروی خود به سوی معرة النعمان امروز موفق به آزادسازی چند شهرک و روستایدیگر در ریف ادلب از جمله شهرک و روستاهای کرسیان، التقانه، معره شمارین ، و ابو جریف شد.

سانا در همین ارتباط خاطر نشان کرد که پیش از آزادی این مناطق یگان های ارتش مواضع عناصر تروریستی و داعشی را در محور روستای ابو جریف و شهرک های کرسیان و معر شمارین و روستای تقانه متعلق به معرة النعمان را با موشک هدف قرار دادند که منجر به نابودی شماری از تروریست ها و انهدام مواضع،  استحکامات و مهمات و تجهیزات آنان شد.

این خبرگزاری افزود، با این حمله موشکی در یکی از بزرگ ترین مناطق استقرار گروه های تروریستی جبهه النصره و گروه های وابسته به آن در ریف جنوبی ادلب ارتباط و خطوط امداد رسانی آنان در کل منطقه قطع و شماری از عناصر تروریست نیز مجبور به فرار به شهر معرة النعمان شدند.

بر پایه گزارش های منتشره شده در رسانه ها ارتش سوریه اکنون در دو و نیم کیلومتری شهر مزبور قرار دارد و به راحتی می تواند تحرکات تروریست ها را در این شهر هدف قرار دهد.

ارتش سوریه ماه گذشته نیز موفق شد تا ده ها روستای نزدیک به معرة النعمان را از دست تروریست ها پس از ۵ سال اشغال آزاد کند.  

تروریست ها با حمایت کشورهای همسایه سوریه و برخی کشورهای عرب خلیج فارس در سال ۱۳۹۴ با تجمع در شمال ادلب و هجوم سراسری به این استان سوری را تصرف کردند.

اکنون بر اساس برخی آمارها حدود ۸۶ تا ۱۴۶ هزار تروریست به همراه خانواده های خود در این استان سوری که ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهند، حضور دارند.

شمار زیادی از این تروریست ها را ایغورهای چینی تشکیل می دهند که در خانه های آوارگان سوری اسکان یافته و برخی حتی ادلب مرکز این استان را شهر چینی نامگذاری کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.