«خاوییر کووسو» (Javier COUSO) عضو پارلمان اروپا اعلام کرد، امپریالیسم با به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه دنبال نابودی مقاومت در تمام منطقه بود نه اینکه فقط ضربه‌ای به ایران بزند.

نایب رئیس سابق کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» تصریح کرد، ترور سردار سلیمانی « جنایت جنگی آشکار بود».

کووسو ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد حمله علنی به یک فرمانده نظامی رسمی بود که او را خیانتکارانه در عراق ترور کردند. آنها می‌دانستند با پشت سر گذاشتن خطوط قرمز می‌توانند این اقدام را در عراق اجرایی کنند؛ آنها شخصی را ترور کردند که به شکلی پررنگ در نابودی تروریسم نقش داشت.

وی تصریح کرد، سردار سلیمانی برای ملت‌هایی که دچار [معضل] تروریسم هستند، شخصیتی عزیز است و او اولین کسی بود که از ساعات اولیه حضور تروریسم در سوریه از این کشور حمایت کرد.

این عضو پارلمان اروپا در ادامه گفت: ما در آستانه جنگ بزرگی بودیم و باید به این مناسبت به ایران تبریک بگوییم که توانایی مهار و صبر داشت؛ حمله‌ای میلیمتری انجام داد، حمله‌ای که یک هشدار بود. ایران عملا گفته برای اخراج اشغالگر آمریکایی از این قسمت از جهان سیاست طولانی مدت در پیش می‌گیرد.

کووسو در ادامه به حزب‌الله لبنان پرداخت و گفت: حزب‌الله در لبنان گروهی تروریستی نیست، گروهی نیز که خارج از کشورش یا خارج از جنگ فعال باشد پس بر اساس آنچه قانون بین‌الملل به آن اجازه داده به مقاومت مشروع مشغول است؛ حزب‌الله از آنجایی که بخشی از دولت است طرفی مشروع است.

بامداد سیزدهم دی ماه آمریکا در یک حمله پهپادی به فرودگاه بغداد سردار سلیمانی را به همراه «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» و چند تن دیگر به شهادت رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.