آسوشیتدپرس گزارش داد، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) همچنین در این بازدید تضمین داد که ایالات متحده به ماموریت خود در سوریه پایبند است و گفت، عملیات علیه داعش پس از آنکه با افزایش تنش‌ها با ایران و ضرورت تمرکز بر امنیت نیروهای آمریکایی کاهش یافت، بار دیگر از سر گرفته شده است.

ژنرال مک‌کنزی که با "مظلوم عبدی"، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در یک پایگاه نظامی فاش نشده در شرق سوریه دیدار داشت، گفت: رهبر کردها به دنبال تضمین است که آمریکا به کمک به نیروهای کرد ادامه می‌دهد یا خیر.

مک‌کنزی گفت: "آمریکا به انجام ماموریت‌های مقابله با داعش ادامه می‌دهد و در کنار نیروهای کرد سوریه می‌ماند و در حفاظت از حوزه‌های نفتی کمک می‌کند"؛ وی اما هیچ زمانی برای آن تعیین نکرد.

این ژنرال آمریکایی در جریان توقف در شرق دیرالزور گفت: فرمانده نیروهای کرد می‌داند و من موافقم که ما نباید برای ۱۰۰ سال اینجا بمانیم. من واقعا نمی‌دانم که تا چه مدت اینجا می‌مانیم و توصیه‌ای جز ادامه همکاری با شرکایمان ندارم.

به گفته مقام‌های آمریکایی، عملیات این کشور علیه داعش در سوریه در گذر زمان کم شده است اما همانطور که این ژنرال آمریکایی به آن اشاره کرد، عملیات حالا تغییر کرده است.

وی به دو خبرنگار آسوشیتدپرس و واشنگتن پست در این سفر گفت: به طور حتم روند این عملیات از اوایل سال جاری میلادی کاهش داشته که به دلیل رخدادهای عراق است. ما اکنون به مسیر برگشته‌ایم. فکر می‌کنم حالا سه تا چهار عملیات در هفته با شرکایمان داریم.

به گفته مقام‌های آگاه، هم اکنون حدود ۷۵۰ سرباز آمریکایی در سراسر شرق سوریه مستقر هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.