فاضل جابر، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز دوشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد که نخست وزیر آتی احتمالا یکی از سه نامزد پیشنهادی می‌باشد که عبارتند از علی شکری، محمد توفیق علاوی و عبدالغنی الاسدی.

در همین راستا احمد الکنانی، عضو ائتلاف البناء؛ فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق نخست وزیر آینده عراق ظرف چند روز آینده معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود شاخص‌های مثبت در این خصوص تاکید کرد که عراق به یک شخصیت قوی نیاز دارد که قادر باشد ضمن حفاظت از حاکمیت کشور نیروهای خارجی را از عراق اخراج کند.

الکنانی همچنین گفت: پس از تظاهرات میلیونی برای اخراج اشغالگران از عراق وحدت عراقی‌ها برای بستن پرونده نخست وزیر و نخست وزیر جدید بیشتر شده است و از احزاب سیاسی می‌خواهیم از این وحدت ملی برای بازگرداندن اعتماد میان مردم و سیاستمداران استفاده کنند.

این نماینده عراقی مشخص نکرد که منظورش از روزهای آینده دو روز یا بیشتر است و تنها گفت که مذاکرات ادامه دارد و نباید برای آن زمانی مشخص کرد.

فاضل الفتلاوی از دیگر نمایندگان پارلمان عراق نیز اعلام کرد توافق بر سر سه نامزد مذکور صورت گرفته و رئیس جمهور ظرف دو روز آتی نخست وزیر جدید را معرفی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.