هواوی همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با تحریم های ایالت متحده آمریکا است. با این وجود به نظر می رسد تحریم های جدید این شرکت چینی به طور موقت به تعویق افتاده زیرا پیشنهاد برای محدودیت بیشتر بر فروش فناوری های هواوی با مخالفت برخی مقامات دولتی آمریکا روبرو شده است.

 ویلبرراس وزیر بازرگانی آمریکا پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد قوانین جدیدی برای محدودیت بیشتر بر همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی در راه است. اما به نظر می رسد وزارت دفاع آمریکا با این قوانین جدید مخالف است.

وزارت دفاع آمریکا نیز مانند شرکت های بزرگ دیگر از جمله کوالکام معتقد است محدودیت تجارت با هواوی از میزان درآمدزایی می کاهد. این درآمد برای توسعه تحقیقات برای تولید محصولات به کار می رود.

این مخالفت در حالی اتفاق می افتد که برخی شرکت های آمریکایی با بهره گیری از معافیت های وزارت بازرگانی همچنان به هواوی محصول می فروشند. هواوی که بزرگترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی است، یکی از بزرگترین خریداران تراشه نیز به حساب می آید.

از سوی دیگر تولیدکنندگان نیمه رساناها در آمریکا معتقدند تحریم کامل هواوی زیان آور است زیرا قطعات مورد نیاز هواوی را می توان از تهیه کنندگان غیر آمریکایی نیز خرید.

در این میان هواوی نیز سعی دارد از اتکای خود بر فناوری های آمریکایی بکاهد. 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.