دکتر محمد جواد مرادیان در گفت و گو با خبرنگار فارس از شیراز اظهار داشت: تاکنون بیشترین خرابی ها مربوط به دو روستای «پرشکفت» و «آرندی» بوده که با توجه به آسیب یک دبیرستان دخترانه در روستای پرشکفت، هم اکنون مصدومان این حادثه در اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه، خدمات لازم را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زمین لرزه و ارزیابی صدمات احتمالی، بیمارستان ها و مراکز درمانی در حالت آماده باش می باشند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شدت لرزش حاصل از این حادثه، لازم است لوله های گاز و دودکش بخاری در مناطقی که لرزش زلزله احساس شده است، بررسی شود تا از موارد احتمالی وقوع گازگرفتگی پیشگیری شود، همچنین از مردم می خواهیم از تردد به محل حادثه خودداری کرده تا رفت و آمد خودروهای امدادی دچار اختلال نشود.

 مرادیان یادآور شد: در صورت مواجهه مردم با موردی از صدمه در اثر این حادثه، لازم است موضوع به سرعت به مرکز اورژانس گزارش شود.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه افزود: به دنبال وقوع زلزله عصر امروز به بزرگی 5 و 4 دهم ریشتر که مرکز آن منطقه خان زنیان اعلام شد، چهار واحد عملیاتی اورژانس شامل تیم های ارزیاب و واکنش سریع، به این منطقه اعزام شدند.

مرادیان بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، تاکنون این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.11 مصدوم دبیرستان خدیجه کبری(س) روستای پرشکفت به صورت سرپایی مداوا شده و نیاز به انتقال به بیمارستان نداشتند.

وی اضافه کرد: مجموع مصدومین زلزله امروز شیراز تاکنون 33 نفر اعلام شده است که به صورت سرپایی مداوا شدند البته گفتنی است دو نفر از آسیب‌دیدگان به دلیل شدت جراحات به  بیمارستان‌های نمازی و دنا در شیراز انتقال یافتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.