حمیدرضا گودرزی در واکنش به اظهارات اخیر قهرمانی وکیل الیاس قالیباف درباره پرونده تشکیل شده برای نجفی شهردار پیشین تهران، مدیر حراست اسبق شهرداری و همچنین کشت‌پور شهردار پیشین منطقه ۲ تهران اظهار کرد: پرونده‌ای وجود دارد که آقای قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲ رسول کشت پور، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از موکل به عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و این پرونده در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است. 

وی افزود: قهرمانی وکیل الیاس قالیباف در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم انجام داده مطالبی را علیه محمدعلی نجفی موکل من مطرح کرده است. ماجرا از این قرار است که حراست منطقه 2 شهرداری تهران در تاریخ 17 بهمن سال 96 گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه 2  یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند. کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران ارسال می‌فرستد.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی اضافه کرد: موکل نیز طبیعتاً گزارش حراست و شهرداری منطقه 2 را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال و اعلام کرده «به پیوست، گزارش شهردار منطقه 2 در خصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.»

گودرزی تأکید کرد: وقتی مطالبی را حراست یا شهرداری مناطق به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرایم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خودش حق رسیدگی به جرایم نداشته و راهی غیر از اعلام موضوع به مرجع قضایی ندارد و موکل هم موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن نیز نوشته‌ احتمال وقوع جرایم وجود دارد.  اولاً در باب این مطالب و جرایمی که اعلام شده پرونده‌ای در مرجع قضایی در دست رسیدگی است که هنوز حکم آن اعم از برائت یا مجرمیت صادر نشده بنابراین فعلا نمی‌شود بحث نشر اکاذیب، افترا و گزارش خلاف واقع را مطرح کرد.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: وکیل الیاس قالیباف در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته آقای نجفی توطئه کرده در حالی که اصلا بحث توطئه نیست و فقط گزارش‌هایی را به وی دادند و موکل نیز به مرجع قضایی اعلام کرده است. ثانیاً این مسائل در دادسرا مطرح رسیدگی قرار داشته و هنوز رأیی صادر نشده است. اگر رای صادر و  حکم برائت صادر شود، می‌شود به عنوان افترا قضیه را پیگیری کرد اما هنوز رسیدگی نشده و نمی‌شود درباره صحت و سقم قضیه چیزی گفت.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است توطئه‌ای در کار نیست و موکل در آن زمان شهردار تهران بوده و مطابق وظیفه قانونی خود، موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن هم گفته احتمال چنین مسائلی وجود دارد و وظیفه قانونی خود را انجام داده و اگر اعلام نمی‌کرد می‌گفتند چرا اعلام نکردید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.