رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب و طرح‌های آب و برق استان تهران که با حضور رئیس جمهور صورت گرفته بود، گفت: از جمعیت ۱۴ میلیون نفری استان تهران ۱۰ میلیون نفر در تهران ساکن هستند و یک ششم جمعیت کشور در این استان جای گرفته است پس این موضوع حکایت از اهمیت توجه به تأمین و توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب در این استان حکایت دارد.

وی با بیان اینکه واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت را در شهرهای پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا زیر پوشش خود قرار خواهد داد، گفت: ۲۰ پروژه خرد و کلان برق با ۲۷۵ میلیارد تومان در تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و نیروگاه خورشیدی با ۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ری و دماوند و آبرسانی به ۷۲ روستای پرجمعیت با ۱۴۶ هزار نفر جمعیت با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار امروز به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در آستانه فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که یکپارچه خواهند شد قرار داریم، گفت: این به آن معنی است که مجموع سرمایه‌ها اعم از منابع انسانی، تجهیزات، ظرفیت‌های مهندسی، مدیریتی و مالی به طور یکپارچه در شهر و روستا به کار گرفته شده است. امید است این حرکت آبرسانی روستایی از سال ۹۳ تاکنون تأثیرات فراوانی به همراه داشته و بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستا را با جمعیت ۷ میلیون نفر به شبکه آب پایدار وصل کرده، بتوانیم ادامه دهیم.

اردکانیان گفت: طبق محاسبات صورت گرفته حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب کسری داریم که بنا داریم این کسری را با تمرکز و توجه به اصلاح شبکه و کاهش هدررفت آب تا سال ۱۴۱۵ جبران کرده و بتوانیم با هماهنگی نزدیک با شهرداری تهران حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت که در سال برای فضای سبز، غیرشرب و بهداشت صرف می‌شود را با پساب‌های تصفیه شده جایگزین کنیم.

وی گفت: این موضوع علاوه بر اینکه به تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمین و کاهش فرونشست در زمین در جنوب تهران کمک می‌کند موجب رونق کشاورزی و تأمین حقابه‌های کشاورزان نیز خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.