به گزارش شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه همچنین توانست مکان تجمع نیروهای ترکیه را در "معر حطاط" در جنوب شهر "معره النعمان" را از سه جهت محاصره کند.

ارتش سوریه  تاکنون در جریان آزادسازی استان ادلب ۳ پست دیدبانی از ۱۲ پست دیده بانی نیروهای ترکیه را نیز به محاصره خود در آورده است.

المیادین همچنین گزارش داده است که یگان های ارتش سوریه در ساعات گذشته توانستند ۱۵ روستا را در حومه "معره النعمان" آزاد کنند.

این شبکه خبری افزود که نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه "جرف الصخر" در شرق "خان طومان" در حومه جنوبی ادلب را نیز به دست گرفته اند.

شبکه خبری روسیا الیوم هم گزارش داده است که ارتش سوریه پس از پیشروی گسترده در جنوب منطقه کاهش تنش در استان ادب سرانجام امروز (سه شنبه) توانست کنترل شهر "معره النعمان" و "وادی الضیف" در حومه ادلب را به دست بگیرد.

به گفته این رسانه روسی ارتش سوریه پس از به دست گرفتن کنترل روستای "کفروما" در حومه جنوب ادلب توانست شهر "معره النعمان" به عنوان بزرگترین مرکز تجمع ترویست های تحریر الشام (النصره سابق) را آزاد کند.

ادامه پیشروی در حلب

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داده است که یگان های ارتش این کشور در ادامه پیشروی در استان حلب با حمله موشکی و توپخانه ای توانستند به مواضع تروریست ها در محورهای "خان طومان" ، "المنصوره" و منطقه "الراشدین" در غرب و جنوب غرب حلب خسارت های سنگینی وارد کنند.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته سوریه بزودی می تواند بر این استان نیز تسلط یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.