به گزارش شبکه تلویزیونی آر.تی. ال فرانسه، دومینیک ورسینی معاون شهردار پاریس اعلام کردکه این اقدام پلیس با هماهنگی کامل شهرداری پاریس انجام شده است.

نیروهای گارد ویژه فرانسه در یورش به اردوگاه پناهجویان ، این اردوگاه را بطور کامل تخریب کردند.

معاون شهردار فرانسه که همواره خواستار تخلیه مناطق حومه پاریس از پناهجویان بوده است، دلیل حمله امروز پلیس به اردوگاه پناهجویان را پایان دادن به شرایط بد زندگی آنها اعلام کرد.

شهرداری پاریس پیشتر وعده داده بود که ارد وگاه پناهجویان بندر آبروویلیه به زودی تخلیه خواهد شد.

در واقع باید گفت که این آخرین اردوگاه بزرگ در پایتخت فرانسه بود که حدود دو هزار نفر از پناهجویان آسیایی را در خود جای داده بود. 

گفته می شود در برخی موارد زد و خورد میان نیروهای پلیس و پناهجویان روی داده است.

علاوه بر این ، ماه گذشته نیز یک روز پس از آنکه دولت فرانسه تدابیر جدیدی برای «کنترل دوباره» بر موضوع پناهجویان معرفی کرد پلیس این کشور صدها پناهجو را از دو اردوگاه در شمال پاریس خارج کرد.

«دیدیه لالمان» رئیس پلیس پاریس درباره حضور پناهجویان در اردوگاه شمال پایتخت فرانسه گفت: نمی‌توانم اجازه دهم که چنین وضع خطرناکی ادامه پیدا کند.
دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه وعده داده است با موج مهاجران مقابله کند. گفته می‌شود این اقدام تلاشی است تا احزاب راستگرا نتوانند در آستانه انتخابات شهرداری‌های سال آینده از موضوع مهاجران به نفع خود استفاده کرده و رای‌دهندگان را به سمت خود بکشانند.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه گذشته با معرفی تدابیر تازه‌ای که به گفته وی برای تقویت «حاکمیت» کشور تدوین شده است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم کنترل بر سیاست‌های مهاجرتی را دوباره به دست بگیریم.

«کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه روزگذشته هشدار داد اردوگاه‌های شمال شرق پاریس که کمتر از ۳ هزار مهاجر در آنها اقامت دارند تا پایان سال جاری میلادی برچیده‌ها خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.