به گزارش رسانه های فلسطینی، جلسه فوق العاده تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است عصر امروز (سه شنبه) ساعت هفت به وقت محلی در رام الله و همزمان با اعلام طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» از سوی ترامپ برگزار شود.

در این جلسه، اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، کمیته مرکزی جنبش فتح و فرماندهان سرویس های امنیتی فلسطین حضور خواهند داشت.

در همین راستا، گروه های فلسطینی طی فراخوانی مردم فلسطین را به تظاهرات گسترده در واکنش به طرح ضد فلسطینی معامله قرن دعوت کردند.

این در حالی است که اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) پیشتر آمادگی خود را برای گفت وگو با جنبش فتح اعلام کرده بود.

وی تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا با برادران جنبش فتح و همه جناح ها در قاهره به صورت فوری دیدار کنیم تا ضمن ترسیم راه، امور خود را در اختیار بگیریم و برای دفاع از قدس، مقدسات و ناموسمان در یک سنگر متحد شویم. 

طرح معامله قرن که توسط دولت آمریکا ارائه شده است، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

قرار است ترامپ روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌ سفید این رژیم، از طرح یادشده رونمایی کند.

پیش از رونمایی این طرح تحلیلگران سیاسی در منطقه با توجه به سوابق قبلی طرح های صلح تحمیلی نظیر اسلو معتقدند که این طرح نیز مانند طرح های دیگر بی سرانجام خواهد بود و مرده به دنیا می آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.