«میخاییل بوگدانف» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این آمریکا نیست که باید (در مناقشه فلسطین و اسراییل) تصمیم گیری کند. آنها این ابتکار را به رهبری اسراییل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و رهبر مخالفان دولت این کشور پیشنهاد می کنند.

وی افزود: اما آنها (طرف آمریکایی) با رهبری فلسطین که طرف ذینفع مستقیم است رایزنی نکردند حتی با ما هم حرفی از مفاد این طرح نزدند.

معامله قرن، طرح آمریکایی مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و بر اساس آن بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود به رسمیت شناخته شده است.

بسیاری از کارشناسان آمریکایی قبل از اعلام طرح صلح خاورمیانه معروف به معامله قرن توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در روز سه شنبه بر مرده به دنیا آمدن آن تاکید دارند.

طرح مزبور قرار است امروز طی مراسمی در کاخ سفید با حضور برخی از مسوولان امریکایی و صهیونیستی رونمایی شود.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین به منظور رویارویی با نقشه صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" امروز و فردا را در غزه و کرانه باختری رود اردن خیزش سراسری اعلام کردند.

این گروه‌ها با صدور بیانیه ای اعلام کردند، فعالیت اصلی و اعتراض آمیز آنان صبح روز چهارشنبه با راهپیمایی خشم از غزه آغاز خواهد شد و روز جمعه نیز روز خشم مردمی اعلام خواهد شد که هدف از آن حضور در مسجد الاقصی و دفاع از آن و نیز شهر قدس است؛ شهری که پایتخت فلسطین مستقل باقی خواهد ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.