با نزدیک شدن به اعلام طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» از سوی کاخ سفید، تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در امان پایتخت اردن اتخاذ شده است.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، برخی گروه‌های ملی و حزبی نیز طی فراخوانی از مردم خواسته‌اند امشب در اعتراض به این طرح مقابل سفارت آمریکا تجمع کنند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از ارزیابی‌های موقعیتی پیش از رونمایی رسمی از معامله قرن، با اعزام یک گردان زمینی پشتیبانی مواضع خود در «غور اردن» را تقویت می‌کند.

معامله قرن به طرح دولت ترامپ گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک فلسطین اشغالی، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد و نه بازگشت میلیون‌ها آواره.

ترامپ روز گذشته در جریان استقبال نتانیاهو اعلام کرد که کاخ سفید ساعت ۱۲ به وقت واشنگتن (سه‌شنبه‌شب) از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.