رییس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در این طرح علاوه بر تایید اشغالگری رژیم صهیونیستی، از فلسطینی ها خواست نیز به این طرح بپیوندند و از مزایای اقتصادی آن بهره مند شوند؛ اضهاراتی که مورد تایید نتانیاهو نیز قرار گرفت و از ترامپ به عنوان بهترین دوست اسرائیل نام برد.

اعلام این طرح با واکنش های مختلفی چه از سوی رهبران فلسطینی و چه از سوی مقام ها و شخصیت های دیگر کشورهای جهان مواجه شد از جمله:

تشکیلات خودگردان فلسطین؛ محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: قدس فروشی نیست و طرح ترامپ توطئه ای بی سرانجام است. وی با بیان اینکه معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز اجرا نخواهد شد، افزود: راهبرد ما بر تداوم مبارزه برای پایان اشغالگری تمرکز دارد و از حقوق تاریخی خود نمی‌گذریم.

حماس؛ «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: سخنان ترامپ درباره طرح صلح موسوم به «معامله قرن» خصمانه بود و خشم گسترده ای را به وجود خواهد آورد. وی افزود: اظهارت ترامپ درباره قدس پوچ و بی ارزش است و قدس سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند.

اردن؛ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت: تنها راه صلح برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی است و امان صلح واقعی و عادلانه را براساس قطعنامه‌های بین المللی می‌خواهد که شامل پایان اشغالگری، حفظ حقوق مردم فلسطین و حمایت از مصالح اردن است.

ترکیه؛ وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه مردم و سرزمین فلسطین فروشی نیستند، «معامله قرن» را رد و اعلام کرد که این طرح مرده به دنیا آمد. این طرح برای ضمیمه و غصب کردن سرزمین‌های فلسطینی و کشتن راه‌حل دو دولتی است.

یمن؛ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن گفت: رژیم‌های عربی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کنند. طرح صلح ترامپ نقاب از میانجیگری آمریکا برداشت و نشان داد که این کشور دشمن واقعی امت اسلامی است. همچنین نقش رژیم‌های عربی را که مسوولیت حمایت مالی از طرح‌های استعمار بر دوش آنها گذاشته شده بر ملا کرد.

لبنان؛ حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن طرح صلح  ترامپ موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که هیچ توطئه، معامله و خیانتی نمی‌تواند حقوق فلسطینیان را در اراضی شان پایمال کند و امت و ملت زنده ما این توانایی را دارد که به زودی این معامله را از بین ببرد.

عراق؛ «سید عمار حکیم» رهبر جریان ملی حکمت عراق تاکید کرد که طرح معامله قرن توطئه‌ای خطرناک علیه ثبات و صلح جهانی است. "مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق نیز تاکید کرد که قدس شریف متعلق به همه ادیان الهی و فلسطین، سرزمین آزادگان است. «حسن کریم الکعبی» معاون پارلمان عراق گفت که اعلام جزئیات معامله قرن توسط ترامپ و نتانیاهو در این زمان مشکوک، منجر به تنش های جدید و فروپاشی همه نشانه های صلح و امنیت در منطقه خواهد شد.

مصر؛ وزارت خارجه مصر اعلام کرد، فلسطینیان و اسرائیلی ها به جای هرگونه تصمیم شتابزده ابتدا طرح معامله قرن را بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند.

قطر؛ وزارت خارجه قطر اعلام کرد که تحقق صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان از جمله تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ امکانپذیر نیست. تحقق صلح محافظت از حقوق فلسطینی ها در قدس شرقی و بازگشت به سرزمین هایشان را می طلبد.

امارات متحده عربی؛ «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد طرح آمریکا آغاز مهمی برای بازگشت به مذاکرات با نظارت آمریکا و جامعه جهانی است.

عربستان سعودی؛ وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: از همه تلاش ها برای دستیابی به حل عادلانه و جامع مساله فلسطین حمایت می کنیم. وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: ریاض خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیلی ها با نظارت آمریکا است.

اتحادیه اروپا؛ ‌ «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طرح ادعایی صلح «دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» طبق معیارهای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد. وی افزود که اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری در راستای از سرگیری مذاکرات معنادار به‌ منظور حل و فصل دائمی مشکلات و دست‌یابی به صلح پایدار اعلام می‌دارد.

انگلیس؛ «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس به صلح ادعایی «دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» واکنش سردی را نشان داد و از رهبران فلسطین و دولت اشغالگر قدس خواست تا طرح رییس جمهوری آمریکا را به گونه‌ای «منصفانه و واقعی» مورد بررسی قرار دهند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس تصریح کرد که طرح ادعایی صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» تهدیدی علیه صلح است.

آمریکا؛ «برنی سندرز» از داوطلبان دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «معامله قرن» را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: این طرح مناقشه اسرائیل و فلسطین را «دائمی» می‌کند. این سناتور ایالت ورمونت در توئیتی نوشت: هرگونه توافق صلح قابل قبولی باید با حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل سازگار باشد.

«ایلهان عمر» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا «معامله قرن» را «دزدی و پاکسازی» توصیف کرد. این نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا در رشته توئیتی اعتراض خود را به معامله قرن نشان داد و نوشت: این طرح صلح نیست. این دزدی و پاکسازی است.

عفو بین الملل؛ سازمان عفو بین‌الملل سه‌شنبه شب با انتقاد از طرح صلح ترامپ اعلام کرد که این طرح شامل پیشنهادهایی است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.