سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: انتخاب عاقلانه مواد غذایی می‌تواند خطر ایجاد سرطان را کاهش دهد.

ساناز عبدالرضاپور با بیان اینکه شواهد نشان می دهند که سرطان ­های مهم، رابطه نزدیکی با رژیم غذایی پُرچرب دارند، افزود: خطر سرطان‌های روده بزرگ و مقعد، با کم کردن مصرف چربی کاهش می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: رژیم غذایی کم ­چرب برای جلوگیری از سرطان‌های تخمدان، پستان و آندومتر یا همان جدار داخلی رحم در بانوان، پروستات در مردان و نیز سرطان لوزالمعده در بانوان و مردان، مفید است.
سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: براساس یافته ها، چربی، سبب تحریک ترشحات صفراوی می‌شود و می‌تواند محصولات باکتریایی سرطان زا را افزایش دهد.
 
عبدالرضاپور ادامه داد: کم کردن مصرف روزانه چربی برای کاهش میزان کلسترول خون و پایین آوردن خطر بیماری‌های عروقی قلب نیز مفید است.
 
وی اضافه کرد: مصرف غذاهایی که فیبر زیادی دارند، برای محافظت بدن در برابر سرطان، به ویژه سرطان­‌های روده بزرگ، مقعد و معده توصیه می‌شود.
 
فیبرها بخشی از غذا هستند که هضم نمی‌شوند؛ آن‌ها در دستگاه گوارشی توقف می‌کنند و مانند اسفنج، آب را جذب کرده و در نتیجه سبب افزایش حجم مدفوع و تحریک حرکات روده ­ای می‌شوند.
 
عبدالرضاپور گفت: سبزی‌های دارای برگ سبز و زرد رنگ، نسبت به میوه‌ها دارای ویتامین A، اسیدفولیک (نوعی از ویتامین‌های گروه B) و آهن بیشتری هستند.
 
سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان آنکولوژی امیر با بیان اینکه توصیه می‌شود روزانه، دست کم دو واحد غذایی به مصرف سبزی اختصاص داده شود، افزود: بسیاری از سبزی‌ها و میوه ها، علاوه بر اینکه منابع خوبی برای فیبر غذایی هستند، با سرطان مبارزه می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.