به گزارش رویترز، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به رونمایی طرح ننگین معامله قرن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفت: دبیرکل سازمان ملل متعهد به کمک به اسرائیل و فلسطینی‌ها برای دستیابی به توافق صلح بر اساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقات دوجانبه و راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از سال 1967 میلادی است.

یکی از این قطعنامه‌های سازمان ملل یک ماه قبل از به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است.

این قطعنامه خواستار پایان شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی شده است. این قطعنامه با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.