سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره رونمایی از طرح معامله قرن اظهار داشت: وقتی چنین طرحی با چنین مفادی مطرح می‌شود نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود بلکه مبارزات ملت فلسطین را یکپارچه تر می‌کند و به نظر می‌رسد مبارزات ملت فلسطین در مسیر آزادی قدس وارد فصل جدیدی‌ می‌شود. حتی می‌بینیم که ابومازن هم امروز اعلام می‌کند که برای نجات فلسطین به مقاومت رو می‌آوریم و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه خطای راهبردی‌ای را مرتکب می‌شوند.

وی افزود: به نظر می‌رسد رونمایی از این طرح یکی دیگر از خطاهای راهبردی رئیس جمهور نادان آمریکاست. هرچند او فکر می‌کند کار مهمی را انجام داده اما بعدها مشخص خواهد شد که اینهم یکی دیگر از اشتباهات راهبردی او خواهد بود.

سردار جوانی ادامه داد: وقتی به مفاد این طرح نگاه کنیم در می‌یابیم که این طرح یک طرفه است و طرف دومی ندارد که بخواهد به بار بنشیند و نتیجه بخش باشد. هرگاه یک معامله‌ای دو طرف داشته باشد و دو طرف متعهد به مفاد معامله باشند، می‌توان به نتیجه آن طرح هم امیدوار بود. ولی امروز ترامپ از طرحی رونمایی می‌کند که یک طرف بیشتر ندارد و آنهم رژیم صهیونیستی با پشتوانه آمریکاست و طرف مقابلی که آنها یک تصویر ذهنی از آن دارند نه تنها در طرف دیگر این معامله قرار ندارد بلکه به شکل متحد و یکپارچه این معامله را محکوم کرده و از آن به عنوان خیانت قرن یاد می‌کند.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که تمامی گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی و ملت فلسطین با هر نوع گرایشی این طرح خیانت بار را محکوم کرده و آن را شکست خورده می‌دانند. حتی تشکیلات خود گردان و ابومازن هم این طرح را یک خیانت قلمداد کرده و حاضر نخواهد شد که وارد چنین خیانتی بشود. لذا باید گفت این طرح از همان ابتدا شکست خورده دانست.

جوانی ادامه داد: ما اگر به سابقه طرح‌هایی که درباره فلسطین داده شده توجه کنیم، می‌بینیم که در گذشته طرح‌هایی از سوی صهیونیست‌ها و دولت‌های مترجع عرب منطقه داده می‌شد که در یک طرف آن رژیم صهیونیسیتی و حامیان او و طرف دیگر برخی گروه‌هایی فلسطینی بودند.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی که دو طرف در آن نقش داشتند و گروه‌های فلسطینی یک طرف ماجرا بودند با شکست مواجه شد  چون در بردارنده حقوق تمام فلسطینی ها نبود.  اما این طرح که فلسطینی‌ها در آن نقشی ندارند، شکستش در خودش نهفته است. در حقیقت ترامپ با این کار از شکست طرح خیانت بزرگ قرن رونمایی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.