به گزارش رسانه های غربی، وزیر خارجه آلمان در بیانیه خود توضیح داده است: اهم ابهامات طرح شامل آن است که آیا هر دو طرف درگیر در مناقشه در هر روندی از مذاکره ای حضور داشته اند یا نه؟ آیا این پیشنهاد پارامترهای به توافق رسیده بین المللی را و همچنین قواعد بین المللی را رعایت کرده است یا نه؟ .

وزیر خارجه آلمان در بیانیه اش بر موضع همیشگی برلین بر طرح تشکیل " دو دولت" و بر پارامترهای مورد توافق بین الملل برای صلح میان اسرائیل و فلسطینیان تاکید می ورزد.

در این بیانیه تاکید شده است:‌ فقط راه حل تشکیل دو دولت که از طریق مذاکره بدست آمده باشد و به توافق هر دو طرف رسیده باشد می تواند منتهی به یک صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطینیان شود.

وزیر خارج آلمان در بیانیه تاکید کرده است برلین پیش از آنکه موضع رسمی اش را در قبال طرح معامله قرن اعلام کند، اول پیشنهاد ترامپ را بدقت مورد مطالعه قرار خواهد داد و دیدگاههایش را با شرکای اروپایی اش به مشورت خواهد گذاشت.

آلمان سال هاست که در موضوع مناقشه اسرائیل - فلسطینیان، همواره از طرح تشکیل دو دولت بر مبنای مذاکره فیمابین حمایت کرده است. آلمان همواره تاکید کرده است که سرنوشت بیت المقدس باید از طریق مذاکره معین بشود. قطعنامه های سازمان ملل هم بر همین موضوع تاکید دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.