طالبان در واکنش به اعلام معامله قرن از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ترامپ طرح حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین تحت عنوان «معامله قرن» اعلام شده که بخش های از خاک فلسطین از جمله بین القدس شرقی،‌دره اردن ضمیمه خاک اسرائیل شده است. 

طالبان با بیان اینکه معامله قرن تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان است، افزود: قدس قبله اول امت اسلامی بوده که به هیچ عنوان قابل معامله نیست. 

طالبان تاکید کرد: چنانکه خود مردم فلسطین نیز این طرح را دسیسه و پیشنهاد احمقانه خوانده اند، طالبان نیز در کنار مردم بوده و از کشورهای اسلامی درخواست دارد که مشترکا علیه این اقدام ظالمانه اقدام کنند.

طالبان در پایان یادآور شد، این گونه طرح و اقدامات فریبنده و ظالمانه، به آتش جنگ ها در خاور میانه دامن می زند.

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یک نشست خبری همراه با نتانیاهو از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد. این طرح، فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.