بر همین اساس شهروندان استرالیایی که قصد بازگشت از شهر «ووهان» در چین را داشته باشند، به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند. آمریکایی‌ها نیز که از مبدا ووهان سفر داشته باشند، به طور موقت در یک پایگاه هوایی در ایالت کالیفرنیا اسکان داده می‌شوند. در کره جنوبی نیز پلیس از اختیارات لازم برای دستگیری افرادی که برای قرنطینه شدن مقاومت می‌کنند، برخودار است.

در کشورها و مناطق خارج از مرزهای چین اکنون زمان پیشگیری از همه‌گیری کرونا ویروس است؛ چرا که موارد ابتلا به این ویروس ناچیز است و امکان قرنطینه کردن آنان وجود دارد.

در برخی از کشورها که مواردی از ابتلا به کروناویروس در آن‌ها مشاهده شده، بیماران در قرنطینه نگهداری می‌شوند. همچنین مسافرانی که از چین سفر می‌کنند تحت کنترل قرار گرفته و از افراد درخواست شده تا سفر خود را به تاخیر اندازند.

اما این موضوع که امکان مهار ویروس وجود دارد به فاکتورهایی از جمله میزان مسری بودن آن و مدت زمان احتمال انتقال و گسترش ویروس بستگی دارد که در حال حاضر اطلاعات دقیق در مورد آن‌ها وجود ندارد.

چین با جمعیت نزدیک به ۱.۴ میلیارد نفر که پرجمعیت‌ترین کشور به حساب می‌آید، اقدامات جدی را برای متوقف کردن روند شیوع این ویروس ترتیب داده است. دولت رفت و آمد به شهر ووهان را ممنوع کرده و و ده‌ها میلیون نفر را قرنطینه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در کشورهای دیگر چندان زیاد نیست و تاکنون تلفات جانی نداشته است؛ این درحالیست که این ویروس به سرعت در چین رو به گسترش است. انتقال انسان به انسان کروناویروس مشاهده شده و مواردی از ابتلا به این ویروس در میان افرادی مشاهده شده که به چین سفر نداشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.