به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی شرکت کاستا کروسیر کروز اعلام کرد که مسافران کشتی تفریحی کاستااسمرالدا همچنان روی آب سرگردان بوده و قرار است پس از آزمایش‌های اولیه اجازه ورود آن‌ها به ساحل صادر شود.

گفته می‌شود دو مسافر چینی این کشتی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.

این زوج چینی ۲۵ ژانویه به ایتالیا آمدند و همان روز در بندر ساوونا سوار کشتی کاستا اسمرالدا شدند. آن‌ها سپس دچار تب و مشکلات تنفسی شدند و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

این کشتی در مسیر خود در بندر مارسی فرانسه، بنادر بارسلونا و مایورکا و در نهایت از صبح پنجشنبه در بندر چیویتاوکیا در نزدیکی رم پایتخت ایتالیا متوقف شده است و مسافران این کشتی همچنان اجازه خروج از این کشتی را نیافتند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، نمایان شد و هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.  

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است. این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.