«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی که روز پنج شنبه ایراد شد، از تلاش کشورش برای رایزنی با عراق در جهت استقرار سامانه موشکی پاتریوت خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در این ارتباط گفته است که در تلاش برای اخذ مجوزهای امنیتی لازم از عراق با هدف آوردن سیستم دفاع موشکی پاتریوت در این کشور هستیم.

اسپر هدف از این کار را ارتقای وضعیت دفاعی نیروهای آمریکایی در عراق پس از حمله موشکی اخیر ایران به پایگاه عین الاسد عنوان کرد.

حملاتی که وزیردفاع آمریکا تعداد مجروحان آن را ۵۰ نفر آسیب دیده مغزی عنوان کرده است، اما با توجه به آمار متناقض از سوی مقامات آمریکایی درباره این حادثه، کارشناسان غربی از احتمال بیشتر بودن آمار تلفات و قربانیان نظامیان آمریکا در حمله موشکی اخیر ایران خبر داده‌اند.

در گزارش رویترز گفته شده که در حمله موشکی اخیر ایران به یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق موسوم به عین الاسد، حداقل ۱۱ موشک برخورد کرد و حال آمریکا در تلاش است تا شرایط و وضعیت این پایگاه را از نظر دفاعی ارتقا بخشد.

با این حال وزیردفاع آمریکا در حالی مدعی تلاش برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق شده، که به تازگی پارلمان عراق مصوبه خروج نظامیان خارجی و از جمله آمریکایی را از عراق مورد تائید و تصویب قرار داده و بسیاری از گروه‌های واحزاب عراقی خواستار خروج نظامیان غربی و آمریکایی از عراق هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.