این نشریه رو پنجشنبه در گزارشی، اتحادیه اروپا را به ناتوانی در مقابل سیاست‌های یکجانبه ‌گرایی آمریکا متهم و تصریح کرد که سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به «اینستکس» ضربه‌گیر مناسبی دربرابر تحریم‌های آمریکا نبود.

به نوشته فایننشال تایمز، یکی از تاثیرات تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی جنگ روانی علیه ایران است تا به این ترتیب شرکت‌ها از تجارت با ایران دست کشیده و منصرف شوند.

در این گزارش آمده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیش از حد منافع اقتصادی و امنیتی این کشور را به هم گره زده و معتقد است که واردات کالا به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند.

این نشریه انگلیسی تصریح کرد؛ دولت‌های اروپایی عضو برجام از تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران خرسند نیستند. آنها با اشتیاق زیادی برای جایگزین کردن یورو به جای دلار در مبادلات مالی سخن می‌گویند تا توان آمریکا را برای سوء استفاده از دلار کم کنند.

فایننشال تایمز با بیان اینکه دنیا متوجه این نکته شده که تحریم‌های آمریکا تا چه اندازه می‌تواند به شرکت‌هایی که بر خلاف نظر واشنگتن با کشوری تجارت می‌کنند خسارت وارد کند، تصریح کرد: اما آنها در نهایت راهی را برای مقابله با تهدیدهای آمریکا پیدا خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.