به گزارش تارنمای دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پیشروی ارتش در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.

این دیده‌بان خبر داد که نیروهای سوری بعد از ظهر روز پنجشنبه نیز موفق شدند مناطق "تل مردیخ"، "جوباس"، "الهرتمیه" و "قمحانه"را آزاد کردند و به ۲ کیلومتری سراقب رسیدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که ارتش این کشور همچنان در محورهای شرق و جنوب شرق استان ادلب، با تروریست‌ها درگیر است.

در همین ارتباط، ارتش سوریه و متحدان آن شهرک‌های "خان السبل" و "معردبسه" واقع در مسیر بزرگراه بین المللی حلب-دمشق را آزاد کرد.

روز چهارشنب نیز نیروهای ارتش سوریه وارد شهرک "خان طومان" در حومه جنوبی حلب شدند و این شهرک را پس از درگیری سنگین با تروریست‌های "هیأت تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) به کنترل خود در آوردند.

همچنین ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه روز سه شنبه پس از چند روز پیشروی در استان ادلب و وارد کردن خسارت‌های سنگین به مواضع آخرین گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور، توانست کنترل این شهر را به دست گیرد.

این گروه‌ها از مناطق تحت اشغال خود به طور پیوسته، مناطق امن و غیرنظامی و نقاط تمرکز ارتش سوریه را با راکت هدف قرار می‌دادند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته دمشق توانست بر این استان تسلط یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.