قشقاوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپانیایی «اروپا پرس» افزود، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب از سه دهه گذشته طرح ایران را مبنی بر ضرورت بازگشت همه آوارگان بومی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به سرزمین اصلی و برگزاری رفراندوم در مورد تشکیل حکومت و آینده این سرزمین اعلام کرد.

وی تاکید کرد، بی تردید این طرح بر اساس معیارهای موجود در جامعه جهانی به ویژه در غرب و استانداردهای بین‌المللی، کاملا قابل قبول و دموکراتیک است. 

وی در خصوص طرح موسوم به "معامله قرن" امریکا گفت: این معامله یکجانبه و تحمیلی، همانند خنجری در قلب فلسطینیان فرو رفته است. به موجب این توافق «گتوهای فلسطینی» (محله‌های مجزای فلسطینی) تشکیل می‌شود که موجب متلاشی شدن هویت تاریخی و تمدنی فلسطینیان می‌گردد.

وی افزود، این توافق اعلام رسمی شکست همه مذاکرات و توافق‌های قبلی است زیرا بر اساس این طرح دیگر چیزی به نام دولت فلسطینی وجود نخواهد داشت. 

سفیر کشورمان در ادامه و در پاسخ به طرح مجلس شورای اسلامی برای خروج ایران از «ان پی تی» گفت، این طرح در مجلس اعلام وصول شده و طبعا در کمیسیون تخصصی و صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب و قانونی شدن، دولت موظف به اجرای آن خواهد شد.

وی افزود، عاقبت این امر را نمی‌دانم ولی در میان تحلیلگران و کارشناسان ایرانی در داخل و خارج از کشور این موضوع مطرح است که این بار در صورت خروج ایران از ان پی تی بازگشت مجدد به این پیمان، به سهولت قبل نخواهد بود.

ان پی تی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای است که رژیم صهیونیستی تاکنون به این معاهده نپیوسته است. برخی کارشناسان و تحلیلگران ایرانی معتقدند پیوستن احتمالی و مجدد ایران به این پیمان در صورت عدم پیوستن رژیم صهیونیستی، در حفظ رژیم عدم اشاعه، ناقص و بی فایده خواهد بود. 

قشقاوی در پایان این گفت‌وگو که در رسانه‌های مختلف اسپانیا بازتاب گسترده‌ای داشت گفت، اتفاقات اخیر در موضوع هسته‌ای ایران، نتیجه خروج یکجانبه آمریکا و بی عملی مطلق اتحادیه اروپا است و دولت‌های غربی مسئول وضع موجود هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.