تابستان گذشته بود که خبر فسخ قرارداد استوکس با تراکتور در رسانه‌ها منتشر شد و چند روز بعد از این اتفاق این بازیکن با آدانا اسپور ترکیه به توافق رسید و قرار خود را امضا کرد. این مسئله با واکنش تند باشگاه تراکتور روبه‌رو شد و این باشگاه از باشگاه‌ ترکیه‌ای و استوکس به فیفا شکایت کرد. در طرف دیگر هم استوکس از تراکتور به‌علت نپرداختن مطالباتش شکایت کرد و خواستار دریافت مطالباتش شد.

بعد از گذشت چند ماه و با به توافق رسیدن پرسپولیس و استوکس دوباره ماجرای آن شکایت داغ شده. انتشار بیانیه باشگاه تراکتور هم این سوتفاهم را ایجاد کرد که منظور آن‌ها از باشگاهی که محروم می‌شود پرسپولیس خواهد بود، اما با بررسی دقیق بیانیه متوجه خواهیم شد که منظور آن‌ها باشگاه آدانا اسپور ترکیه است. 

در صورت پیروزی تراکتورها در این پرونده، آن‌ها موفق خواهند شد باشگاه ترکیه‌ای را از فعالیت در دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کنند و استوکس هم مجبور خواهد چهار ماه از میادین رسمی فوتبال دور باشد. از طرف دیگر اگر تراکتور در این پرونده شکست بخورد دو پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته خواهد شد. اما این ماجرا یک بعد دیگر هم دارد و آن غرامتی است که حدود یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود و هر طرفی که بازنده شود، کار سختی برای تامین آن خواهد داشت. 

در این پرونده تنها ضرری که پرسپولیس خواهد کرد، محرومیت آنتونی استوکس است و هیچ جریمه مالی یا محرومیت از نقل‌وانتقالاتی شامل حال پرسپولیس نخواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.